Puerto de Mazarron.

Donderdag 14 maart.

De zon was er alweer vroeg bij en er was niet zoveel wind dus zijn we gaan wandelen.

Ons doel was de antenne op de berg die we vanaf de camper kunnen zien.

Het was niet helemaal helder maar de uitzichten waren weer erg mooi. Onderweg zagen we de schapenkraal en het dal met de huisjes en de kerk waar we maandag liepen. Helemaal boven kijk je heel ver. Aan de ene kant op een camping en richting La Azohia, aan de andere kant Isla Plana en Puerto en natuurlijk over de zee en verderop de vallei met de broeikassen, prachtig!

Het waaide bijna niet en het was heerlijk boven. We hadden broodjes mee dus dat was weer lunch met uitzicht! Terwijl we zaten te eten vlogen er verschillende vlinders rond, dit was wel een hele mooie.

Het eerste stuk naar beneden was best stijl en er lagen veel losse stenen dus dat was voorzichtig lopen. Na een uurtje waren we in Isla Plana bij de soos. Hier hebben we koffie gedronken in de zon, dit was alweer een poosje geleden. Daarna moesten we weer een beetje op gang komen, het was toch wel een zware wandeling geweest.

Om half vijf waren we weer bij de camper en konden we uitrusten. Vanuit onze stoel konden we de antenne hoog op de berg zien, trots dat we er geweest zijn!

Zondag 17 maart.

De laatste dagen stonden in het teken van eten en drinken!

Vrijdag hadden we heerlijke paella nadat de mannen vakkundig groente hadden gesneden.

Deze dagen wordt er in de omgeving het feest van San Jose gevierd. Dit weekend was er een route de la Tapas. Dit wilden we wel eens proberen dus zijn we gistermiddag met zijn zessen langs verschillende restaurantjes en tapasbarretjes geweest om te proeven van verschillende hapjes en drankjes. Het aanbod was heel gevarieerd, van kipkroketjes, zalmrolletjes, chili met nacho’s tot broodjes met vlees en uien, enz. heel lekker allemaal en erg leuk om te doen omdat je in zoveel verschillende tentjes komt waar je anders voorbij gaat. We waren er de hele middag zoet mee.

Vandaag waren de oldtimers weer in het dorp. Dit is ook een vast programmapunt waar veel liefhebbers op afkomen. Er stonden er ook weer heel veel in alle soorten en maten.

Nadat we die bekeken hadden was het weer tijd voor tapas. Rond de boulevard was het erg druk dus zijn we wat verder het dorp in gegaan, daar was het een stuk rustiger en hebben we weer heerlijk gegeten. Weer hele andere dingen. Een broodje met ansjovis,olijven en paprika vonden we unaniem de lekkerste vandaag. Als laatste zijn we bij een bakker geweest. Daar kregen we koffie met een gebakje in de vorm van een tomaat, was ook heel lekker!

Bij de vvv hadden we een kaart opgehaald met de deelnemende restaurants en foto’s van de tappas. Na het eten van een tappa kreeg je een stempel op de kaart. Met tien stempels kun je je kaart inleveren en zeggen welke je de beste vond. We zijn er nog niet helemaal uit!

Dinsdag 19 maart.

Vandaag was de laatste van de feestdagen van San Jose. ’s Middags was er een show met parachutisten bij de haven. Uit een vliegtuig kwamen verscheidene para’s naar beneden met verschillende vlaggen. Met roze rook werd op het strand de plaats aangegeven waar ze moesten landen. Er waren veel belangstellenden op afgekomen. Na dit spektakel werd in een kleine processie het beeld van San Jose, de beschermheilige van Puerto de Mazarron, weer terug gedragen naar de kerk. ’s Morgens was het beeld naar de haven gebracht waar een heilige mis werd opgedragen in de buitenlucht.

Woensdag 20 maart.

Eerst naar de Aldi geweest vanmorgen.

Na de middag zijn we de andere kant opgefietst, langs de kust naar La Azohia aan het andere eind van de baai. Het waaide wel hard en het was ook niet helemaal helder. We zijn niet naar de toren geweest maar hebben op een bankje bij de haven zitten genieten. ’s Winters wonen er niet veel mensen in het dorp, bij veel huizen zijn de luiken dicht.

Op de terugweg zijn we nog even langs gegaan bij de soos in Isla Plana. Eerst zijn we een rondje om de kerk gefietst. aan de andere kant kun je nog het oude badhuis zien liggen. In het begin van de twintigste eeuw konden de arme mensen die geen geld hadden voor grote dure badhuizen hier terecht om te baden.

Na een bakje Aziatico was het tijd om weer naar de camping te gaan.

Hier hebben we nog een wijntje gedronken bij G en M. Vrijdag gaan wij weer een stukje naar het noorden en zij gaan nog een stukje verder.

Morgen gaan we met zijn zessen nog een keer naar Vigos.