Zondag 29 juni.

Vanmorgen werden we wakker van de wekker die stond op half 8, maar het wou niet erg. Tegen 8 uur op gestaan gegeten en de boel gepakt voor het kamperen.

Om 9 uur waren we bij Hertz voor de auto de man die ons hielp had het over jullie hebben geluk. Hij had de auto die wij besteld hadden niet we kregen een grotere een Toyota land cruiser dat vonden we helemaal niet erg. Na dat alle papieren ingevuld waren en we naar eventuele beschadigingen hadden gekeken. Zijn we terug naar de Camping gegaan om de camper daar neer te zetten. Daar staat hij veiliger dan bij het vliegveld. De spullen overgeladen en zijn vertrokken. Jonge wat een auto je moet oppassen je rijd zo te hard , lekker groot en met alles er op en er aan.

Eerst de 1 op richting Myvatn halverwege zijn we af geslagen de 901 op naar het Modrudalur de oude 1. Een mooie weg maar niet geschikt voor de camper.Er is wel een camping langs deze weg en daar kan je wel komen. Daarna de 1 weer op tot over de brug bij de afslag naar de Dettifoss. Daar zijn we afgeslagen de F 88 op het viel eerst wel mee maar werd zo langzamerhand war moeilijker en smaller.

Bij een klein meertje was de eerste keer dat we door het water moesten. Wat later een riviertje wat iets dieper was dat was ook nog te doen. Toen kwamen we bij een rivier die was behoorlijk breed,dat was even knijpen. We zijn vlak voor de Herdubreid door een lavaveld gereden de bulten waren soms zo hoog dat je allen de motorkap van de auto zag maar de weg niet.

Het was gelukkig niet zo druk 1 tegen ligger zijn we tegen gekomen. Vlak voor de camping moesten we weer door een riviertje deze stroomde niet zo hard. De auto gaat er zo door heen die heeft nergens last van WIJ WEL.

We staan moederziel alleen op de camping, voor het eten hebben we een wandeling gemaakt Daarna het eten klaar gemaakt een 1 pan gerecht toch erg lekker.

Na het eten nog een wandeling het begint te regenen en waait al harder. De tent heeft het moeilijk alle stokken buigen erg door. Nu zitten we in de auto met koffie en thee de auto is zo groot dat we hebben besloten om in de auto te gaan slapen, in de tent is het koud 5 graden boven nul. Hadden we dat maar eerder bedacht dan hadden we de tent niet op gezet.

Maandag 30 juni.

In de auto en even goed wel lekker geslapen wel veel wakker geweest.

Na het eten vertrokken het rondje lopen schoot er bij in. Het regende aldoor het tentje is nat in de zak mee gegaan hoe dat moet zien we wel weer . Het wordt de volgende keer wel een andere tent ziezo een nylontent die ook makkelijk is neer te zetten en een in een stuk voor de wint. Deze is goed voor een warm land maar niet voor hier.

De weg was moeilijk maar leuk om te rijden jammer geen rivier doorsteken.

Onderweg een paar keer gestopt om foto`s en te filmen.

Tegen half 12 zijn we op de camping bij de Askja gekomen ons aangemeld en gevraagd of ze een slaapzak accommodatie hadden, en ja hoor ja de tent leek wel een dweil zo nat.

We zitten nu in een hutje waar ongeveer 40 mensen kunnen slapen.

Het is hier lekker warm en we hebben een bed. Na het middageten zijn we naar de Askja gegaan het was nog 8 km rijden het laatste stuk door de sneeuw naar de P.

Toen moesten we een eind lopen 3 kwartier ook door de sneeuw. Halverwege begon het nog te sneeuwen dus het zicht werd ook minder.

Toen we bij de Viti kwamen sneeuwde het behoorlijk en het waaide hard. (De Viti is een meertje van melkachtig water wat erg naar zwavel stinkt heeft een doorsnede van 100 meter en is z`n 60 meter diep met op de boden zwavelbronnen) hij was goed te zien maar we konden er niet bij komen te glad en veel sneeuw.

Je kon misschien wel beneden komen maar je moet ook weer terug en dat was de vraag. We hebben het maar niet gedaan misschien de volgende keer. Later in de hut hoorden we van mensen dat ze wel beneden zijn geweest. Het water was ongeveer 25 graden wel lekker maar niet verstandig om er in te gaan het was behoorlijk koud buiten en dan je uitkleden en nat worden. We zijn ook nog door gelopen naar het Oskjurvatn dat is een bergmeer wat er vlak naast licht met koud water met een diepte van 217 meter diep.

Om half 5 waren we in de hut om wat te luieren en te lezen maar daar hadden we geen geduld voor er moest er weer gelopen worden,me eigen schuld ik wou het zelf. Een klein stukje de helling op de loop route naar de Askja na het lopen gegeten. Na het eten in gesprek gekomen met een Frances

In het Engels verstond ik het wel, maar spreken in een handicap. Die had nog een idee voor morgen naar de Kverkjoll een warme rivier misschien is het wat. Anders naar het Moddrudalur. Wil zit te lezen het is druk in de hut geworden er zijn niet veel mensen maar maken veel herrie.  Buiten sneeuwt het binnen is het lekker warm we hebben er goed aan gedaan.

Dinsdag 1 juli.

Wil is vandaag jarig vorig jaar in Reyjavik nu bij de Askja.

Lekker geslapen beetje vast hooft pijn maar dat gaat wel over.

De mensen die gisteren het laatste binnen kwamen waren er al uit met een hoop herrie.

Het zijn Engelsen die als hobby hebben de Askja in de gaten te houden ze hebben een apparaten mee daar zeg je u tegen. Een ieder zijn hobby of vakantie ze doen maar Erg leuke mensen waren het niet.

We hebben gegeten en Wil heeft haar cadeau gehad ze was er erg blij mee.

De kamer hebben we alvast leeg gehaald en zijn gaan wandelen de kloof bij de camping in geweldig mooi en hoog daar halen ze het drinkwater voor de camping vandaan.

In de hut hebben we nog koffie gedronken en zijn toen gaan rijden.

Eerst een stukje terug naar de F88 daar een zij weg in de F910 die gaat met een brug over de Jokulsa het water is daar veel te wild. Later nog een brug en 3 water doorgangen geweldig.

Het is niet goed gegaan met de film misschien lukt het morgen wel. Het is geweldig die stenen en rotsen en af en toe die grote vlaktes met hier en daar een steen. We zijn uitgekomen in het Moddrudalur en zijn over de 1 naar Egilsstardur gereden. We staan op de camping daar overnachten we er is niets beter dan je eigen huisje. We gebruikende auto morgen voor nog een trip naar de dam daar moet ook een warmbadje in de buurt zijn Het weer is hopeloos vanavond regent het maar we zitten warm en droog. Ik zat nog te denken aan vanmiddag we kwamen een gestrande Duitser tegen met zijn VW busje die deed het niet meer na dat hij door het water was geweest de hulp troepen waren er al, ze leren het ook nooit .

Woensdag 2 juli.

Vanmorgen zijn we met de auto op pad gegaan we zouden aan de andere kant van

Egilsstardur de weg volgen naar de Hengifoss een waterval die we eigenlijk vorig jaar zouden doen maar kwam het er niet van. De parkeerplaats hadden we zo gevonden het plan was om eerst naar de Karahnjukurdam te gaan maar het werd erg mistig je kon geen hand voor ogen zien en zijn maar weer omgedraaid terug naar de waterval.

Koffie gedronken en de regen kleding aan het was begonnen te regenen. We kwamen tot de waterval de Litanefoss toen was daar ook de mist het is een mooie omgeving om te lopen en de P van de waterval de Hengifoss is een mooie plaats om te overnachten.

We zijn terug gereden naar Egilsstardur om te eten en te tanken en zijn toen naar Borgarfjordur gereden daar is een vogel rots en ja de puffins zaten z`n twee meter bij je vandaan.

De weg er naar toe was erg mooi maar was op een deel erg slecht alles losse stenen.

Toen we terug gingen was daar een graaf machine bezig om de stenen van de weg te halen er lag een hele berg was zo naar beneden gestort, het heeft ook zo geregend .

Toen we terug kwamen hebben we eerst de camper verplaatst die stond in het water.

Hij kwam niet van zijn plaats dus hebben we de 4 wheel drive er voor gezet toen was hij er zo uit. Na het eten hebben we de auto terug gebracht. We zouden nog mailen maar koffie en thee was gesloten en op het vliegveld wou het niet. Toen kwam Wil met het idee om bij koffie en thee voor de deur te gaan staan en ja hoor het lukte. De tanken van de camper geleegd en gevuld dan hoeft dat morgen niet.

Donderdag 3 Juli.

Om half negen gegeten en vertrokken naar Seydisfjordur waar de bood vertrekt.

Misschien onder weg even stoppen bij de waterval voor koffie maar het was zo mistig dat we de hele waterval niet hebben gezien. We zijn door gereden en een plaatsje gezocht waar we konden staan we waren niet van plan om direct bij de boot te gaan staan. Daar de tassen gepakt en even gaan lopen we hoorden de bood aan komen dat was een mooi gezicht hij kwam zo uit de mist op duiken.

Na het eten nog wat gelezen en toen naar de boot. Er stond een hele rij campers van de nkc maar wij moesten een andere rij eerst inchecken en werden meteen eigenlijk door gestuurd.

Om kwart voor 3 waren we al aan boord van de Norrona van Smyril line en zijn om kwart voor 5 vertrokken. Het ging eerst goed met de deining maar wordt al erger het moet weer even wennen denk. S`avond even een rondje dek en daar kwamen we Ida en Jeron tegen kennissen van de wintersport die ons verslag van IJsland gekregen hadden. En de nodige ervaringen over en weer verteld. We zijn vroeg op bed gegaan ik was niet lekker door het schommelen.

Vrijdag 4 juli.

Lekker uit geslapen en de nodige rondjes dek gelopen De mogelijk was er om van boord te gaan op de Faraöereilanden maar het was slecht weer dus we zijn aan boord gebleven. We hebben de foto`s op de laptop gezet en bekeken en meteen de mindere foto`s er af gehaald ze waren erg mooi.

S`middags nog even geslapen en toen een tijdje aan dek gezeten het was lekker weer.

We zijn lekker uit eten geweest een befet was het je kon eten wat je wou.

Het is niet zo erg lang maar wat moet je doen z`n hele dag op een bood midden op zee.

Zaterdag 5 juli.

Weer lekker uitgeslapen het gaat je niet in je kauwde kleren zitten z`n vakantie. Maar snel gegeten en aan dek gegaan het was erg mooi weer. Koffie en een boek mee en gewoon zitten genieten met een verschrikkelijk mooi uitzicht van alleen water.

Na het eten de boel ingepakt en weer naar dek weer zonnen. Tegen 4 uur kregen we het verzoek om onze kamers leeg te halen . Dat is er voor de kamers worden dan schoon gemaakt voor de volgende trip van vanavond. Tegen kwart voor 6 voeren we de haven van Handstholm binnen en mochten we naar het autodek. Om tien over 6 reden we van boord met de bedoeling om naar een parkeerplaats bij een restaurant met uitzicht op de haven Ida en Jeron zouden ook komen.die kwamen een half uur later. Toen een biertje en genieten van het leeg lopen van de bood. We zijn daar blijven overnachten.

Zondag zijn we om half 9 vertrokken de hele dag gereden richting Zeven een plaatsje in Duitsland net voor Bremen Bij een camper bedrijf waar je gratis mag staan en waar je kan lozen en vullen en als je wilt ook stroom kan krijgen. Maandag weer thuis.