Zondag 17 juni

Lekker geslapen ,maar na het opstaan worden we erg zeeziek. Er zijn bijna geen golven maar wel constant erge deining. We nemen een pil en gaan maar weer slapen. Tegen de middag is het weer wat beter en na de middag hebben we lekker aan dek gezeten in een waterig zonnetje. Tegen vieren kwamen we bij de shetlandeilanden om te laden en te lossen. Het ziet er hier wat ruig uit , Ik denk zoiets als de Faraöer maar de huizen zijn een beetje grauw.

Nu varen we weer en we hebben net gehoord dat we om 5 uur morgen uit de hut moeten zijn, dus maar op tijd naar bed vanavond!

Maandag 18 juni

Het was vanmorgen erg vroeg nl.half 5 werden we wakker gemaakt.

Om 5 uur moesten we uit onze hut zijn (waarom Joost mag het weten).

We hebben bijna een uur op dek 5 zitten wachten tot we naar de camper mochten. Het was wel een geharrewar op het autodek we gingen achteruit de schuinehelling af om beneden te keren. Daarna snel van het schip af we kwamen aan in Törshavn  de hoofdstad van de Faraöereilanden snel een P gezocht om even te eten en de route te maken. Törshavn ligt op het eiland Streymoy maar we wilden naar het eiland Eysturoy.

We hebben heel veel plaatsjes gezien, ook een paar keer verkeerd gereden maar dat hoort erbij.

Bij Eidi en Gjögv hebben we gewandeld. Om bij Eidi te komwn is nog een hele klim en het was er koud dus zijn we naar Gjögv gereden om te overnachten. Hier is een camping bij een jeugdherberg maar hij is wel duur, €21 maar het zij zo.

Hier zijn we helemaal naar boven gelopen en toen naar de natuurlijke haven, erg mooi.Vanavond gaan we nog even het dal in en vroeg op bed want het was een lange dag maar wel indrukwekkend.

Dinsdag 19 juni.

Zijn we verder gegaan naar het eiland Streymoy eerst naar het plaatsje x ,dit ligt heel mooi onder aan ruige rotsen en heeft van die mooie gekleurde huisjes. Daarna nog een stukje verder naar x want daar zou een winkel zijn en we hadden geen brood meer. De weg werd al steiler en al smaller en aan het eind lag inderdaad een heel klein dorpje heel mooi aan een strandje in een baai. Maar natuurlijk geen bakker te bekennen, alleen een souvenirwinkel! Hierna zijn we naar Saksun gereden. Voor de afwisseling , want dit is een gehuchtje een eind een dal in tot de weg weer doodloopt dus niet aan een fjord. Mooie rit gemaakt en toen hadden we genoeg gereden en zijn we naar Torshavn gereden naar de camping. Mooi op tijd en we hadden een plaatsje recht aan het water.

Toen nog even de stad in om te mailen. Maar dit mislukte in de bibliotheek en bij de VVV want hun computers hebben geen java-screen en dan kunnen we niet mailen alleen lezen.

woensdag 20 juni 2007

Vanmorgen nog even in de stad gekeken en toen met de bus naar Kirkjubour gegaan. Weer een klein gehucht aan het eind van de wereld maar hier staan nog wel authentieke huisjes. We zijn terug gelopen over de heuvel volgens een wandelroute van een paar uur. Heel mooi maar wel koud af en toe want het waaide nogal. Maar we hebben nog steeds geluk want overdag is het aldoor droog.

Vanmiddag konden we nog steeds niet mailen bij de VVV maar ze zijn hier wel heel behulpzaam.

Om 4 uur stonden we in de rij bij de boot en om 6 uur reden we erop. Vanavond hebben we toevallig heel veel Hollanders gesproken.

Donderdag 21 juni.

Om kwart voor 8 zaten we al aan dek in de zon die er al vroeg. Daar hebben we ook gegeten, omdat we weer vroeg uit onze hut moesten. De boot ging door een fjord om bij Seydisfjordur te komen. Om 9 uur kwamen we daar aan maar om half 11 gingen we pas van boord. Toen door de douane dat ging allemaal goed gelukkig maar (we hadden niets gesmokkeld). Aan de kade koffie gedronken en geld getrokken en een boodschap gedaan.

Toen zijn we gaan rijden, de rit ging om hoog met veel watervallen we konden niet stoppen er was geen P te bekennen. We zijn langs de kust gaan rijden de wegen zijn redelijk met hier en daar greffel dat zijn hier grove  kiezels. Erg mooie fjorden gezien, met mooi blauw water want de zon scheen. Om 6 uur kwamen we in Höfn aan, het was een lange rit. S`avond hebben we nog naar huis gemaild het is eindelijk gelukt in een bar in Höfn kon het draadloos.

Zaterdag 23 juni.

We zijn op tijd weg gereden naar de papegaaiduikers, we zouden eerst naar een kerkje gaan maar er glad voorbij gereden. Dan maar naar de P van de boer waar we koffie hebben gedronken we waren veel te vroeg. Lekker gezeten en gelezen het was mooi weer.

Tegen twaalf uur konden we op de boerenkar die ons naar de klif bracht waar de Papegaaiduikers zijn, maar helaas het was te mooi weer. De vogels waren bijna allemaal op zee .Er waren wel veel andere vogels waaronder de grote jager een grote vogel die daar zat te broeden, je moest niet te dicht bij zijn nest komen want dan werd hij erg gemeen .Het was bij de klip ook erg mooi wel was het zand erg zwart. Daar vandaan zijn we gingen we naar Kirljubǽjarklaustur onderweg hebben we een heuse zandstorm gehad het waaide erg hard. In het plaatsje aan gekomen konden we geen geschikte plek vinden, dus dan maar de camping tegenover de camping was een groot veld daar hebben we gestaan. Met uitzicht op een waterval. Na het eten zijn we er even heen gelopen we waren toch onderweg dus zijn we door gelopen naar een oude kerkvloer van basalt pilaren.