Zondag 15 juni.

Er was vannacht een feest in de jeugdherberg een familie reünie dat hadden wij weer even goed om half 9 er uit het sputterde een beetje. Na het broodje de boel in pakken toen kwamen we een achter dat de grond warm was de rotspennen waren ook warm ongelofelijk. Onderweg hebben we nog een paar zeehonden gezien en op de foto en film gezet. We zijn ook bij een kraker en een waterval geweest Het was z`n eind rijden over de gravelwegen dat we hebben besloten om maar niet terug te gaan naar de Westfjorden en dat alleen voor een paar ritjes

We staan nu weer op de camping in Reykjavik, morgen de camper halen.

Maandag 16 juni.

Het heeft geregend vannacht maar hebben wel lekker geslapen. Na het eten naar Samskip ,maar we hadden al een duister vermoeden er lag geen schip.

Nu dat kregen we ook te horen Het schip is nog niet binnen dat wordt vanavond,weer een tegenvaller. We hadden het even te kwaad. We hebben de papieren al door de douane laten tekenen, maar ja morgen is het hier in IJsland een nationale feestdag dus alles is gesloten. Het wordt dus woensdag.

Vanmiddag zijn we naar het schiereiland Reykjanes geweest eerst richting Kerlafik het vliegveld toen af geslagen het binnenland in erg mooi was het daar ook een sulfatenveld  met blubberpotten stinken deden ze wel. Daarna een wandeling gemaakt maar het werd zo donker we zijn weer terug gegaan later een oud kerkje gezien nou kerk het was een houten schuurtje met een kruis.

Toen door richting Selfos maar dat werd te ver toen weer naar Reykjavik,er was nog een lavagrot erg jammer maar we mochten er niet in voor instorting gevaar een paar weken geleden was hier een aardbeving geweest. Op de camping aangekomen eten gemaakt we zaten bij een stel Vlamingen erg gezellig.

Dinsdag 17 juni.

We waren vroeg wakker. De buren hun jongens maakten een kabaal dus wij ook maar eruit.

We zijn met de auto naar pingvellir geweest, we kwamen er toch langs, toen via weg 52 naar het dal bij Borganes. Je kunt bij het pingvellir goed met de camper staan een klein stukje weg 52 oprijden maar niet te ver want deze weg is verderop niet geschikt voor de camper. We zouden dit dal doen via Borganes voor de watervallen wel erg mooi maar ook niet te doen met de camper.

Daarna weer richting Reykjavik even uitgerust en een biertje gedaan bij de tent. Wil heeft Ilona gebeld, even iets laten horen.

Woensdag 18 juni.

Ik heb weer eens  lekker geslapen. Wil niet die kan niet zo goed slapen. Het was weer mooi weer. Buiten gegeten en koffie gedronken. De man van Samskip zou vandaag bellen. We hebben zelf maar gebeld, het duurde ons te lang , we werden onrustig. De camper stond al klaar dus met de papieren en de auto naar Samskip en we konden hem meenemen. Hij stond op ons te wachten, wat was hij smerig. Wij  hebben een vermoede dat er toch iemand in de camper is geweest er stonden 2  kastdeurtje open en de boel was er uit geweest

De camper had natuurlijk boven op dek opgestaan, alles was zout en roet ik heb hem eerst gewassen en Wil is naar de camping gegaan om de boel in te pakken.

Tegen 12 uur waren we klaar en konden de auto wegbrengen.

Buiten Reykjavik eerst gegeten, wat waren we blij, eindelijk weg. In Borganes boodschappen gedaan en toen verder. Het was de bedoeling om naar het plekje bij de zeehonden te gaan staan, Hindavik, maar helaas mag het niet meer. We zijn verder gereden naar de kringelplaats bij de drakenrots Hvritserkur, daar overnachten we.

Donderdag 19 juni.

Het werd mooi weer de camper stond te tikken. Dat is een teken dat de zon er opstaat. We hebben lekker geslapen, na het eten verder.

Rustig aan de helling op. Nou dat ging maar net, de wielen draaiden maar we stonden bijna stil. Nog een stuk over de grintweg en toen de rondweg weer op. Naar Blonduos, er moest getankt worden, de wagen schoongemaakt en weer verder. Koffie gedronken bij een groot aantal heuveltjes die zijn ontstaan tijdens een aardverschuiving. Bij Varnahlid op een uitkijkpunt gestaan, hier kun je heel ver de spoelvlakte opkijken.

Op het eind van de spoelvlakte werd het tijd voor een broodje. Onder het eten zei ik dat het wel erg vlug gaat. Wil is daar direct op in gegaan en kwam met een wandeling bij Holar waar een mooi kerkje staat.

De wandeling was erg mooi, eerst door het bos. Toen kwam het idee om hier op de camping te gaan staan, daar staat niet zoveel wind. Lekker ge BBQ.  We staan hier lekker rustig.

Vrijdag 20 juni.

We hadden gisteravond wel buren gekregen in het bos maar geen last van gehad.

Vanmorgen waren we om 8 uur wakker ik had geen wekker gehoord.

Lekker plekje op de camping in Holar. We zijn vertrokken en hebben koffie gedronken met een geweldig uitzicht.

Toen door naar Siglufjordur daar hebben we een wandeling gemaakt naar de skipiste we zaten ter hoogte van de sneeuw. Maar Wil werd niet lekker dus zijn we weer terug gegaan naar de camper.

Bij het verlaten van het dorpje zijn we iets te hard over een heuveltje gegaan alles lag door elkaar.

Het was de bedoeling om net door de tunnel te gaan staan maar daar stond te veel wind. We staan nu op een plaatsje geweldig, lekker in de zon een boek gelezen. We proberen vanavond op te blijven voor de zon ik hoop dat het lukt.

Zaterdag 21 juni.

Het is niet gelukt de zon ging onder achter een wolk jammer het was al tegen 1uur.

Toch op tijd vertrokken we waren vlak bij Dalvik bij een gedenkteken daar hebben we koffie gedronken toen door naar Akuryrie daar boodschappen gedaan getankt en de wc geleegd op de camping toen de stad in om te mailen eerst bij Carolina maar die ging pas om 2 uur open maar op de hoek van dezelfde straat bij een boekwinkel c.q. koffieshop kan je ook op het draadloos internet.

Na het eten zijn we door gegaan naar de waterval de Godafos een hele mooie waterval.

Daarna zijn we naar Hasavik gegaan en staan op de op de camping. We zijn direct op zoek gegaan naar het warmbadje wel gevonden maar was toch wel erg warm we konden er niet in jammer.

Toen naar het zwembad in het dorp gegaan was ook erg lekker op de camping zijn we gaan bbq. Ik weet niet of we nog een keer op de camping terug komen hij is wel erg duur en je heb er niets voor. Achter in het dorp bij de kerk er in en dan door rijden tot het einde is er plek zat er stonden nu ook campers.