Het grote avontuur gaat verder,we gaan terug naar  IJSLAND !

Zondag 1 juni.

Het is zover we gaan vandaag naar Maasdam daar overnachten we op de camperplaats c.q. mini camping. We kwamen daar aan en moesten gaan zitten er werd koffie een gebak aan geboden en na de koffie nog een likeurtje, geweldig.

Hier komen we nog een keertje terug om te fietsen.

Morgen brengen we de camper naar Rotterdam om te verschepen.

We waren op tijd in Rotterdam we konden het eerst niet vinden maar toch gevonden.

De camper moesten we ergens neerzetten en de sleutels hebben we afgegeven.

We hadden er niet z`n goed gevoel bij maar dat zal wel over gaan. We zijn lopend naar de bushalte gegaan en met de metro en de trein richting Hoorn gegaan, daar de bussen niet reden heeft Gwenda ons gehaald.

Nog een weekje dan gaan wij er achteraan.

Dit is de uitgestippelde route we gaan kijken of dat gaat lukken.

Maandag 9 juni.

We werden door Gwenda om half 11 op gehaald die zou ons naar Schiphol brengen.

We hadden een lijntoestel dus vertraging hadden we niet. Het vliegtuig een 757 zat toch vol ,hadden we niet gedacht Om plaatselijke IJslandse tijd 15,15 waren we op Keflavik

De tassen hadden we zo er stond een busje op ons te wachten om ons naar de Blue.Lagoon te brengen.

Wat was dat lekker, om zeven uur werden we weer op gehaald en met nog een paar mensen in de bus op weg naar Reykjavik. Op de camping aangekomen vlug de tent opgezet 15 min. Een gas busje gehaald en eten gemaakt en toen naar bed.

Dinsdag 10 juni.

Op tijd uit bed gegeten en toen fietsen gehuurd op de camping. We zijn naar het winkelcentrum Kringlan geweest dat is erg groot met allerlei winkels.

Daarna naar Perlan dat is een centrale die voorziet heel Reykjavik van schoon en warm water en van stadsverwarming, wat elders uit de grond wordt gehaald en met pijpleidingen naar het Perlan wordt getransporteerd

Daarna zijn we het centrum van Reykjavik en boven in de grote kerk geweest. Toen naar de camping voor een bakkie en daarna naar de bonus en nog even gekeken waar Samskip was nu dat is te vinden.

Woensdag 11 juni.

Op tijd er weer uit want we gaan de camper halen op de fiets heen komen we daar kregen we te horen dat de camper er niet was er was een foutje in Rotterdam gemaakt.

Hoe of wat willen we graag weten maar dat komt wel als we terug thuis zijn.

Het heeft wel even geduurd maar we kregen een leen auto want de camper komt maandag pas, dat is lekker alles zit in de camper daar hadden we geen rekening mee gehouden. Maar ja het is niet anders We gaan de Westfjorden wel met de auto doen het is een witte Toyota met 2545 km op de teller. We zijn s`middags ongeveer 4 uur gaan rijden naar Styckisholmur daar de tent op gezet.

Donderdag 12 juni.

Vroeg uit de veren  want we moeten met de boot van 9 uur mee. Nu dat is gelukt . Het duurde 3 uur . Onderweg nog het eilandje Flatey aangedaan, alleen om te laden en lossen. Als je wilt mag je er hier ook af om te wandelen, maar niet gedaan. We hadden andere plannen.

Aan de overkant aangekomen zijn we gaan wandelen naar een waterval waar ook fossielen waren, die hebben we ook gevonden. Daarna weer verder naar de vogelrots Latrabjarg en we hebben daar ook puffins gezien.

Daarna naar de camping 12 km. Terug in Breidavik waar we overnachtten de mensen van de camping/jeugdherberg waren erg gastvrij maar ze wisten wel van prijzen.

We mochten gebruikmaken van de keuken in de herberg en de koffie stond klaar.

De tent stond een paar muurtjes lekker luw. Na het eten even een wandeling naar het strand we kregen gezelschap van de camping hond.

Vrijdag 13 juni.

Vanmorgen waren we weer op tijd wakker dus op tijd weg. Het was een eind rijden en de weg was onverhard. Onderweg kwamen we een warm badje tegen en daar hebben we lekker gebruik van gemaakt.

Na het eten weer verder naar de waterval die op de route lag ,erg mooi.

Bij Talknafjordur een eind gelopen. We gingen voor het uitzicht maar het ging zo stijl omhoog dat we daar mee gestopt zijn en zijn weer doorgereden naar een camping in de boes, ik weet nog niet of we daar goed aangedaan hebben want er zouden een hoop IJslanders komen te feesten, maar we zien wel. Het is echt een plek om terug te komen.

De waterval Dynjandi en het warme badje waren perfecte plaatsen om te overnachten.

Zaterdag 14 juni.

Het was een onrustige nacht niet alleen door de IJslanders maar ook door Wil ik denk dat het water niet goed was ik was later ook niet lekker maar niet zo erg als Wil.

We waren even goed op tijd weg eerst naar Isafjordur maar daar waren we nog te vroeg om boodschappen te doen. Dus maar een stuk door gereden naar Bolungavik maar dat was niet veel.

Toen terug naar Isafjordur koffie gedronken en een rondje gelopen een leuk stadje ook om een keer terug te komen er was ook een camper loosput.

We zijn bijna de hele dag bezig geweest om langs de fjorden te rijden wel erg mooi maar je heb het wel gezien na een tijdje.

We staan nu met de tent in Reykjanes bij een jeugdherberg. Er is hier ook een warmbadje, lekker .