Maandag 6 november.

Zaterdag zijn we een stukje teruggereden naar Albox. Nou ja stukje, toch nog 195 km. Onderweg hebben we een buitje gehad maar ’s middags klaarde het gelukkig helemaal op en konden we in  het zonnetje zitten bij het zwembad. We zitten nu bij Johan en Monique in Los Higuerales een klein gehuchtje op 20 minuten rijden van Albox in de bergen. Het is hier heerlijk rustig.

Zondag hebben we een uitstapje gemaakt naar Mojocar, een klein wit stadje op een heuvel gelegen niet ver van de kust. Hier heb je prachtige uitzichten over de vallei en naar de kust. Hierna hebben we geluncht met tappas (dat hoort zo in Spanje) in een plaatsje aan de kust, Carboneras.

Vandaag waren we op tijd op voor een ritje met de makelaar om een paar huizen te gaan bekijken, voor Johan en Monique hoor. Zij zijn zich aan het oriënteren om hier over een paar jaar en huis te gaan kopen. Het was erg leuk om te zien wat hier allemaal te koop is. We hebben vier heel verschillende huizen op verschillende plekken gezien. De prijzen zijn hier wel heel aantrekkelijk. Het klimaat is natuurlijk ook wel erg lekker. Vanmiddag was het weer heerlijk in de zon.

Morgen vertrekken we weer richting Frankrijk na een paar gezellige dagen.

Dinsdag 7 november.

Om half tien zijn we weggereden bij Johan en Monique, na een laatste blik op de bergen . De zon scheen al lekker bij het zwembad. Ze hebben nog twee weken daar te gaan, lekker hoor!

Alles ging vlot over grote tolvrije wegen. Om een uur of vijf zijn we gestopt in Benicassim ten noorden van Castellar. Hier is een cp en we stonden uiteindelijk toch met zes campers. Goede plek voor een nachtje en best een leuk stadje om even te lopen.

Woensdag 8 november.

We wilden niet over de tolweg maar binnendoor schoot echt niet op dus na een uurtje toch maar naar de tolweg want we zouden eigenlijk naar Argeles.

Het eerste stuk ging lekker vlot. Vlak voor Barcelona kregen we oponthoud, langzaam rijdend en stilstaand verkeer. Na een kwartier was dat over maar toen stonden er ineens allemaal politiebusjes en mensen met Catalaanse vlaggen langs de weg. Toen begrepen we dat de snelweg geblokkeerd was geweest. Toch maar verder gereden. Tien minuten later stonden we helemaal vast.

Dit duurde ongeveer drie kwartier en even later weer alles politie en mensen met vlaggen. Weer een stukje kunnen rijden en toen weer vast. Dit duurde heel lang en was niet leuk meer. Toeterende vrachtwagens en af en toe auto’s over de vluchtstrook. Ergens 20 km voor Gerona stond het leger en moesten we van de weg af maar de tolpoorten stonden vast. Kortom, één grote puinhoop! Na een hele poos konden we weer verder en na 5 km zijn we van de weg afgegaan om een plekje te zoeken om te overnachten. Dit vonden we in Caldes de Malavella op een P want de cp was natuurlijk al vol. Inmiddels was het half zes en we zijn de hele middag maar 50 km opgeschoten. Hopelijk morgen naar Argeles!

Donderdag 9 november.

Heerlijk geslapen op de P, lekker rustig en geen politie gehad want die hadden wel wat anders te doen.

De weg was weer vrij en om half tien waren we al bij de grote Outlet bij La Jongquera. Hier gaan we altijd even langs voordat we de grens overgaan.

Met de middag waren we al bij de camping Le Roussillonnais. De enige camping die hier nog open is. We komen hier raag, hij ligt aan het strand en er was nog een mooi plekje voor ons met uitzicht op zee en op Collioure. Het is alleen een beetje koud want er is harde wind.

Vrijdag 10 november.

Vanmorgen werden we wakker met het zonnetje! Heerlijk buiten gezeten, wel met de lange broek en het vest aan want het is niet zo warm meer.

Strandwandeling gedaan en vanmiddag even een rondje gefietst. Nu is het weer bewolkt en te koud om buiten te zitten. De berichten voor morgen geven ook bewolking dus we gaan morgen maar weer een stukje richting huis.

====================================================================================================