zondag 8 juli.

Het was de bedoeling van Aurland naar Laerdal via de bergweg te  gaan maar het regende en was erg mistig. We zijn maar door de tunnel gegaan 25 km lang. In Laerdal wat oude huizen centrum gekeken die beschermd zijn. Onderweg bij een gletsjertong geweest en daar gegeten.

Toen door naar Olden weer een smalle weg en behoorlijk stijl omlaag ik had teveel geremd denk want de remblokken begonnen te stinken. Dus wat rustiger gereden toen was alles weer goed. Nu staan we op de camping   aan het Oldenvatn camping Gryta. Gwenda  en Robbert hebben hier een paar jaar terug ook gestaan. Het is behoorlijk mistig hier maar morgen moet het mooi weer worden volgens de eigenaar van de camping.

We staan pal aan het water en hebben uitzicht op de geiten die we onderweg ook gezien hebben, maar toen op de weg.

maandag 9 juli.

Het mooie weer liet even op zich wachten maar na de koffie begon het beter te worden. We hebben een fiets gehuurd bij de camping en zijn op weg gegaan. We wilden naar de gletsjer en dat is aan het einde van het dal. Het was ongeveer 10 km fietsen daar was een P waar we de fietsen neer konden zetten. Maar er stonden ook auto`s en campers we hebben de fietsen maar op de camping gezet, er was daar ook een camping hij was goedkoper dan deze maar je stond wel onder een waterval met een hoop lawaai.

Toen aan de wandel ook nog 3 kwartier om bij de gletsjer te komen. Het was er wel erg mooi we zijn helemaal tot aan de tong van de gletsjer geweest. Het was wel wat eng want je hoorde af en toe het ijs naar beneden komen.

Toen weer terug gewandeld en  gefietst, zo ben je toch de hele dag in de weer. Het was mooi weer dus de bbq maar weer aan gestoken. Op internet want dat hebben we gekeken wat het weer word morgen blijven we hier en verder zien we wel weer.

dinsdag 10 juli.

Het is weer mooi weer we houden een rustige dag. We gaan even de mail doen want dat kan hier makkelijk is dat. Na de koffie wel aan de wandel gegaan richting waterval tegen over de camping. Daar zijn we niet helemaal gekomen het werd te stijl je moet weer terug ook. Weer bij de camper gegeten en de rest van de middag lekker lui gedaan en gelezen. Morgen gaan we naar Alesund dat moet een mooie stad zijn en er is een camperplaats. Het is hier erg mooi en rustig het water heeft hier een bijzondere kleur groen.

woensdag 11 juli.

Droog.

Vanmorgen zijn we verder gegaan na een paar dagen rust. Vers water genomen en de wc weer geleegd. Boodschap gedaan dat blijft erg duur. Lang een fjord een mooi plekje daar hebben we koffie gedronken. En op aanraden van de campingbaas naar het dorpje Hellesylt gegaan dat moest een mooi dorpje zijn.

En hij heeft niet gelogen het dorpje lag aan het water met een veerboot naar de Geiranger. Er was ook een knots van een waterval. We hebben daar ons broodje gegeten. En zijn toen weer verder gegaan we kwamen lang een uitkijk punt. We zaten erg hoog en keken in een fjord.

We moesten ook weer met de veerboot en staan nu op de camperplaats in Alesund. Er was gelukkig nog plaatsje we kwamen daar tegen drie uur en langs het water stond het vol.

We hebben koffie gedronken en zijn de stad in gegaan. Er was markt en er was van alles te doen. Ook hier een uitzicht punt beklommen ook erg mooi .Later weer op de markt een biertje gedronken wel een van tien € maar het moet gewoon een

keer.

donderdag 12 juli.

Een regen dag.

We hebben niet zo lekker geslapen er was veel herrie op de camperplaats. Er was een huisje waar vuilcontainers in stonden. Die was ingenomen door een stel mensen uit Roemenië die hadden de was er in hangen. Die mensen stonden op de markt. We lagen net op bed toen er hele harde muziek ergens vandaan kwam. En later kwam er een auto met harde muziek over de camperplaats maar dat was maar even. Vanmorgen eerst boodschap gedaan en naar wijn gekeken maar die winkel was nog dicht.

Daarna zijn we  richting Åndalsnes wel weer veel gezien onder weg. In  Åndalsnes aan gekomen naar de Vinmonopolet gegaan om een pak wijn te halen want we hebben een pak wijn tekort mee genomen. We hebben het dorpje eerst bekeken en hebben toen de camperplaats op gezocht. We staan op de camperplaats bij de gemeentewerken. We staan helemaal alleen de rest van de campers staan aan de haven aan de andere kant van het spoor, nu wij staan lekker rustig. Van middag hebben we een rondje gelopen het was ongeveer 6 km. Weer in het dorp aan gekomen zijn we de pizzeria in gegaan was erg lekker. We zitten nu in de camper lekker uit te zakken. Morgen gaan we de trollenweg doen om in Geiranger aan te komen.

vrijdag 13 juli.

Een droge dag.

Het begint een gewoonte te worden we hebben eerst boodschappen gedaan.

Daarna de wc en de vuilwatertank geleegd bij de Esso. Daarna weg 63 op een redelijk smalle weg. Na een tijdje gingen we iets omhoog we zochten al een P om even te kijken toen er een I bord stond en daar was een hele grote P. Recht voor de trollen weg een heel mooi gezicht zo als de weg om hoog slingert.  Daar hebben we koffie gedronken en gekeken, het is een mooi gezicht al die auto`s een camper`s die om hoog gaan.

Wij er ook maar achter aan er rustig aan anders zie je niets het was erg mooi. Boven aan gekomen naar de uitzicht punten geweest geweldig mooi. We warren net op tijd het begon al weer dicht te trekken. Toen verder weer naar beneden ook het nodige geslinger. Al met al zijn we er een hele tijd me bezig geweest. We zijn naar de camping in  Geiranger gegaan want de camperplaats volgen campersite was er niet. De camping is ook wel makkelijk er is hier wel internet en dat heb je op een camperplaats niet. Dus we hebben weer gemaild

zaterdag 14 juli.

Mooi wandel weer.

We zouden om half elf met de bood mee het  Geirangerfjord te bekijken. Maar dat werd een uur later. De boot tocht duurde anderhalf uur en daar na werden we afgezet bij Skagefla om daar te gaan wandelen. Nou dat wandelen werd klimmen. We wisten wel dat het omhoog ging maar zo erg niet. Wel erg spannend we moesten naar een boerderij die lag z`n 250 meter hoger. Daar hebben we een uur over gedaan.

Daar gegeten en uit gerust zijn we weer verder gegaan weer om hoog naar een oude boerderij en die lag op 550 meter hoogte. En dat hebben we geklommen.

En toen weer naar beneden heel voorzichtig daar hebben we ook een tijd over gedaan. We zijn met de wandeling om 1 uur begonnen en waren 10 over 6 weer bij de camper. Water gehaald en de schoenen schoon gemaakt. Ik moest iets ui te gereedschap kist hebben. Toen is de klep van het opberg kastje afgebroken. Heb er een tiyrep om gedaan en morgen plakken we er nog duktape overheen. We hebben pizza gegeten we hadden geen zin meer om eten klaar te maken.