Zondag 27 juni ’10

Vandaag een rust dag wel weer een mooie dag het kan niet op. Een wasje gedaan en lekker gaan lezen en niets doen. Vanmiddag lopend naar Canazei om koffie en appelstrudel we hebben daar een half uur gezeten je kon de fietsertjes niet meer tellen zo druk  is het vandaag met fietsers en motoren. Het is weekeind de Italianen zijn allemaal op pad om hun manlijkheid te tonen.

Van avond lekker BBQ ook weer lekker . We zijn vanmiddag even op internet geweest we dachten hier vandaan naar Tirolo te gaan maar daar wordt het weer  niet beter we blijven aan deze kant. Morgen naar de Seiseralm en daarna zien we wel verder.

Maandag 28 juni ’10

Vandaag gaan we naar de Seiseralm gegaan dat was wel even zoeken in het plaatsje Ortisei was een plaats waar we de camper konden neer zetten, WAS.  Op de plaats aan gekomen mochten we er niet staan. Toen naar het plaatsje Seis daar konden we bij de skilift staan. Broodje gedaan zo laat was het al weer. En naar boven gegaan daar aan gekomen was het een  grote bouwput maar daar moest je maar doorheen kijken verderop was het wel erg mooi .Een wandeling gemaakt door de Alpen weitjes. En toen maar weer terug  om vier uur moet Nederland voetballen. We konden op de P niet kijken geen ontvangst. Toen een stukje terug naar het plaatsje Kastelrurh daar hadden we een grote P gezien. Het was net voorbij het plaatsje bij een boerderij.

De camper neer gezet de schotel om hoog en gekeken. Weer gewonnen het was eigenlijk te warm in de camper om te kijken Na de wedstrijd eerst gevraagd of we er mochten overnachten en dat mocht ook wel langer als we dat wilden. Coördinaten zijn 46,56993  11,56888  je weet maar nooit waar het goed voor is. Het was er lekker rustig.

Dinsdag 29 juni ’10

We waren vroeg wakker gegeten en op pad in Arraba hebben we boodschappen gedaan koffie hebben we op de Passo pordi  gedaan het was er koud  Toen verder naar de falzaregopass daar hebben we de camper neer gezet broodjes gesmeerd en met de lift naar boven gegaan. DE camper stond op een hoogte van 2145 meter en boven stonden we op 2754 meter. Je had daar wel een mooi gezicht erg hoog . Onze broodjes gedaan achter een scherm in de luwte toen aan de loop. We konden de route eerst niet vinden maar toch gevonden. Een zwaar pad met hier en daar een staalkabel er naast om je vast te houden.

Na tien minuten gingen we een tunnel in die in de oorlog gemaakt is. De tunnel ging door de hele berg heen slingerend van de ene naar de andere kant. We hadden een zaklantaren mee dat was ook wel nodig. We hebben ongeveer  een uur in de tunnel gelopen  toen we de tunnel uit kwamen kregen we een pad weer met een staalkabel en trappetjes De afdaling duurde wel drie uur. We zijn wel door gereden naar de camperplaats bij Cortina d`Ampezzo een voormalig vliegveld . Het is hier erg groot ik weet niet of dat wel zo mooi is. De wandeling die we gemaakt hebben vandaag was erg mooi maar erg moeilijk en zwaar.

Woensdag 30 juni

Vanmorgen op de fiets naar Cortina geweest Het moest een mooie stad zijn. Er was een fietspad wat eigenlijk bestemt was voor een mountainbike wat hobbelig van de tenen en het fietspad ging omlaag en dat moeten we straks als we terug gaan wel bezuren. We hadden het centrum zo gevonden dat was wel aardig, maar de rest? Het is een wintersport plaats voor de wat rijkere en dat was ook wel te zien in de winkels B.V. een paar schoenen voor €  250 zelfs €  450.  We hebben wat boodschappen gedaan en souvenirtjes gekocht. De terug weg was iets zwaarder maat viel erg mee. We waren net bij de camper toen er een berichtje kwam van Gwenda. Ze hadden een gesprek met de zorg ouders van de kinderen gehad en was erg positief. Zondag gaan ze met de zorg ouders en de kinderen iets leuks doen. We zijn benieuwd. Het meisje heet Danitia en is bijna 4 de jongen Rocco bijna 3 het is erg spannend allemaal.

Na het eten zijn we weg gegaan naar Missurina bij de   3Sinnen morgen gaan we om hoog om te wandelen we gaan tot de Drei zinnen hutte en weer terug. Morgen er maar op tijd er uit Wil is mogen ook jarig dat zijn we wel gewend in de vakantie.

Donderdag 1 juli ’10

Het is weer mooi weer we treffen het wel. Broodje gegeten cadeautje uit gepakt en toen op wel naar boven wel met de bus met de camper is gewoon te duur  € 30 vinden wij te duur. We zijn naar het tweede hutje gelopen en daar lekker gezeten met koffie en gebak.

Daarna verder naar boven en lag meer sneeuw dan vorig jaar. Op de helft aan gekomen hebben we gekozen er voor gekozen om naar de grotjes te gaan maar toen we daar aan kwamen dorst Wil niet meer het pad was zo smal en er was een staalkabel dat was te gek. Dus terug en een pad lager gedaan ook erg mooi en spannend. Bij de Drei zinnen hut gegeten en even lekker gerust.

We hebben vorige wandeling een paar mensen ontmoet het zijn Italianen die stonden bij Cortina naast ons en we kwamen ze bij Misurina weer tegen en die zaten ook weer boven te eten. We zijn over het gewone pad terug gegaan dan heb je toch het idee dat je een rondje heb gedaan. We waren om kwart over vier weer terug bij de camper. Sàvonds zijn we uit eten geweest Pizza nr vijf.

Vrijdag 2 juli

Op tijd gaan rijden we gaan een stukje terug we hebben er voor gekozen om binnen door te gaan ook onder de Brenner door.Bij Vipiteno koffie gedronken en even in de zon gezeten. Op de P bij Nassarheid gegeten en waren op tijd voor de Voetbal in Nesselwang .

Nederland weer gewonnen en gaan nu naar de halve finale. Na het voetbal BBQ het is mooi weer dus die kans moet je pakken.

Zaterdag 3 juli

Het is mooi weer eerst boodschappen gedaan en naar de VVV geweest voor een wandelkaart. Daarna aan de wandel we zijn bij de waterval geweest daarna verder het was een mooie maar warme wandeling. Onder weg een paar keer gestopt om te eten en te drinken. Het land  is hier erg mooi we treffen het deze keer.

Zondag 4 juli

We zijn op tijd vertrokken want we willen naar Freudenberg daar aan gekomen is de camperplaats verplaatst naar het zwembad. Daar aan gekomen stond er een caravan die open stond, komen er twee mannen uit in hun onderbroek. Toch maar weer weg, in het stadje een P4 gevonden onder een boom in het centrum toch wel rustig een rondje gelopen en een pizza gegeten. We hebben er ook lekker geslapen,maar of we weer hier terug komen weet ik niet.

Maandag 5 juli

Het laatste stukje naar huis de vakantie zit er weer op.