Puerto de Mazarron.

Zondag 3 maart.

Er stond een stevige wind vandaag. Dat was fijn, de was was snel droog! Het zonnetje was er ook bij tot een uur of drie. Toen werd het bewolkt en zijn we even gaan lopen naar de watertoren boven de camping. Daar heb je mooi zicht op de camping en omgeving.

Dinsdag 5 maart.

Gisteren was het boodschappendag. Verder niet zoveel gedaan. In de zon gezeten en wat bij de camper gerommeld.

Vanmorgen zijn we met zijn vieren naar Mazarron gefietst over de binnenweg. Het begin en einde van de route gaat langs de kassen en de landbouw. Af en toe even stoppen om te kijken en dan valt wel op dat er heel veel kassen in de vallei staan net als verderop langs de kust.

In Mazarron zijn we nog even bij de groentehal langs geweest voor sinaasappels.

Het mijngebied ligt net buiten de stad. Wij zijn er pas nog geweest maar we vinden het een mooi gebied en wilden er nog wel een keer heen. Het lijkt iedere keer net weer even anders.

Op een muurtje in de zon smaakte het broodje weer lekker. Toen we uitgekeken waren hebben we in Mazarron een terrasje opgezocht en een heerlijk bakje Aziatico met gebak genuttigd.

De terugweg ging vlot en terug op de camping was het nog lekker vertoeven.  😎

Woensdag 6 maart.

De weerberichten geven voor de komende dagen veel wind maar vandaag nog niet dus zijn we nog een keer naar het strand geweest.

Voorbij de klif van Bolnuevo vinden we toch wel een heel mooi gebied. Hier zijn verschillende mooie strandjes. De fietsroute onder de bergen langs boven zee is prachtig met mooi weer en een blauwe zee.

We vonden weer een rustig plekje om een paar uurtjes te zonnen. Om drie uur kwam er een windje opzetten en werd het fris. Tijd om op te pakken en rustig terug te fietsen. Af en toe even stoppen om van al het moois te genieten.

Bij de camper was het lekker luw en hebben we nog een poos buiten gezeten.

Donderdag 7 maart.

De zon kwam wat later vandaag. Na tienen kwam hij door de wolken, op tijd om de koffie buiten te drinken.

Om half twaalf zijn we richting Puerto gefietst. De fietsen hebben we bij Viggos gestald en wij zijn doorgelopen naar het grote beeld van Jezus dat op een heuvel boven de stad staat. Het klimmetje viel erg mee, we waren snel boven. Hier waren we nog niet eerder geweest. De uitzichten zijn heel mooi alle kanten op. Puerto hadden we nog niet van bovenaf gezien en zo lijkt het groter dan dat je erdoorheen fietst.

Op de heuvel zijn nog meer wandelpaden en we hebben een uurtje lekker gewandeld. De temperatuur was heerlijk, het waaide nog niet.

Na het wandelen zijn we gaan lunchen bij Viggos, we waren toch in de buurt!

Het was weer erg lekker maar na een uurtje stak er een windje op en moest wel het vest aan.

Zondag 10 maart.

Vrijdag om boodschappen geweest want de berichten voor zaterdag waren regen. Dat viel mee maar het heeft toch de hele middag geregend. Goed voor de plantjes!

Zondag was de zon er weer bij maar het waaide nog wel flink.

’s Middags zijn we een rondje wezen lopen door de landerijen achter de camping. De bloemkool bloeit weer goed! Dit wordt gekweekt voor het zaad dus hoe meer bloemen, hoe beter. Het ruikt niet echt lekker.

Er staan hier ook veel kassen maar daar tussen staan een paar huizen en daar vonden we een mooie bloeiende bougainville. In de amandelbomen, die een paar weken geleden nog bloeiden, komen al amandelen.

Maandag 11 maart.

Mooi weer vandaag dus tijd voor een echte wandeling.

We zijn het pad door de droge rivier achter de camping maar weer eens ingelopen, dat is alweer enige weken geleden.

Na een paar kilometer loopt het pad omhoog en boven zie je dan in de verte de zee. Hier splitst het pad zich. Linksaf ga je richting goudvissen, we zijn nu rechtdoor naar beneden gegaan. Het pad loopt om een berg en dan weer omhoog. Bovenaan kijk je dan op een dal met wat huizen en in de verte de doorgaande weg en een kerk. Dat werd dus lunch met uitzicht.

Hierna zijn we afgedaald en door het dal richting weg gelopen. Bij een huis groeiden en bloeiden hele hoge geraniums.

We hoefden niet over de weg terug. Er langs liep een pad, weer door een droge rivierbedding. Vlak bij de camping kwamen we nog een kudde schapen tegen.

Na ruim 10 kilometer waren we weer bij de camper. Tijd om uit te rusten in de zon!

Woensdag 12 maart.

Gisteren was het boodschappendag.

Vandaag zij we naar Puerto gefietst. We moesten naar de apotheek om naproxen te halen, dit zijn pijnstillers die helpen goed tegen hoofdpijn en hier kosten ze de helft van thuis. Vlakbij de apotheek is de markthal. Binnen zijn veel kleine winkeltjes maar helaas zijn er maar vijf in gebruik. De rest is dicht, jammer hoor.

Op een heuvel zagen we de toren van Puerto, het enige historische bouwwerk dat overgebleven is volgens ons.

Ook in het dorp doet de mimosa het goed!

We hebben nog een mirador, uitkijkpunt, gevonden. Mirador Cabezo del Gavilan, bovenop een rots die een stukje in de zee ligt. Er zijn trappen gemaakt om er te komen. In de verte zie je de andere mirador liggen. Ook hier is mooi zicht op de kust en het achterland.

Hierna hebben we nog maar een keer lekker bij Viggos gegeten. We hebben nu een stempelkaart, met tien stempels krijg je een dagmenu gratis. Die kaart moet toch vol!