zondag 19 juni 2011.

We hebben lekker geslapen en redelijk op tijd wakker en was mooi weer. Na  het eten vertrokken richting Akureyri eerst nog een stukje langs het Muvatn en toen een stuk weg die we nog niet hadden gehad. Met de koffie waren we bij de Godafoss eerst een bakkie gedaan en toen naar de waterval. We namen de andere kant als de vorige keer maar wel veel mooier.

Toen verder want Wil had over een bos gelezen en dat moest onder weg zijn. We hebben het wel gezien   maar ik dorst er niet in allemaal losse stenen. Vlak voor Akureyri zijn we af geslagen naar een turfboerderij  hebben daar eerst op de P een broodje gegeten in de zon. Daarna naar de boerderij dat is gemaakt van plaggen en is met gangen verbonden zodat je s`winters zo min mogelijk naar buiten hoef. Na het bezoek zijn we voor Akureyri links af geslagen een klein stukje een dal in dat moest mooi zijn maar viel tegen wel een camping gezien maar we wilden om boodschappen en naar de camping in de stad. Na de boodschappen op naar de camping die was nog dicht ivm de conditie van het gras het is hier lang slecht geweest. Dus nu maar naar de camping in het dal daar staan we nu een rustige camping bij een zwembad met bijna alles wat we nodig hebben geen wasmachine. Vanavond buiten gegeten in het zonnetje BBQ is altijd lekker.

maandag 20 juni 2011.

Het was een lekkere rustige camping om negen uur vertrokken eerst nog even toch maar weer het dal in wat wel mooi was. Twee kerkjes gezien en op de terug weg een door de mensen zelf gepland bos daar hebben we koffie gedronken.

We hebben de 1 verder gevolgd naar Varmahlid later zijn we van de weg af gegaan een mooiere weg wel een drie cijfers weg maar ging goed onderweg moest een badje zijn maar konden hem niet vinden. We staan nu in Blonduos op een camping voor de was de wasmachine was goed. De droger een ramp die moet je om de tien minuten aan zetten en dat is niet zo erg maar de was van een ander zat er nog in. Om achtuur ging onze was er pas in we wilden het dorpje nog in. Het was half tien Wil ging onder de douche en ik ben bij de droger gebleven . De was is eindelijk droog en kunnen we toch nog het dorp in een klein oud dorp. Ik weet niet wat het is of de mensen geven niets om hun huis of er is geen  geld  voor onderhoud het ziet er niet uit.

dinsdag 21 juni 2011.

Na het eten hebben we de tanken geleegd en gevuld en zijn vertrokken. Het is weer een mooie dag. We hebben de 1 gevolgd tot Bru daar moesten we tanken en hebben we een bakkie gedaan. Daarna zijn we de knoeke in gegaan over de 61 naar Holmavik een deels asfalt en een deel gravel maar goed te doen en erg mooie. In Holmavik zijn we naar een heksenmuseum geweest vorige keer zouden we er heen maar niet gedaan het was niet zoveel. Daarna zijn we door gegaan naar Drangsnes daar moest een hotspot zijn en die was er. We reden er langs en zijn direct gestopt zwemkleren aan en in het badje erg lekker.

Daarna een plaatsje gezocht wel op de camping in zòn klein plaatsje er wonen 65 mensen ga je niet zomaar ergens staan daar is de camping dan voor, voor 12 € staan we, we kunnen douchen er is een wc en het is een mooi plaatsje.

woensdag 22 juni 2011.

Het was half negen we hadden ons verslapen en even goed waren we om negen uur weg. We zijn verder gegaan met het rondje bij Bakki zijn we afgeslagen de 643 op. We willen naar het zwembadje bij Krossnes maar het is onverharde weg dus het zal wel wat langer duren. We kwamen een plekje tegen om te koffie drinken daar wilden we wel overnachten zo mooi maar het was er verboden te kamperen.

Verder naar Djupavik een klein plaatsje met een vervallen haringfabriek.  We hebben over het eerste stuk een uur en een kwartier gedaan. Hier hebben we even gevraagd of de weg naar het zwembad wel te doen was,dat was te doen werd er gezegd. We hebben niet hard gereden de weg zat vol kuilen en hebben in Gjorgur gegeten ook een klein plaatsje dat vroeger bekend stond om de haaienvisserij. Maar nu wonen er nog maar een paar mensen en de meeste alleen zomers.

We kwamen een splitsing tegen die een naar Nordurfjordur een klein haventje  en de andere kant op naar het zwembadje van Krossnes. Het weggetje er naar toe was nog smaller, als je ook een auto tegen kwam was het niet goed. Hier hadden we ook een uur en een kwartier over gedaan.  Bij het zwembad was een mooi vlak stuk waar de auto`s konden staan.

Het zwembad ligt tussen de rotsen op het strand. En wordt gevoed door een warmwaterbron in de buurt.

Na het zwemmen zijn we terug gegaan naar Djupavik en staan daar op een soort haventje.

We hebben mooi uitzicht over het water, waterval een haringfabriek.

donderdag 23 juni 2011.

Vanmorgen om acht uur ging de wekker we zullen ons niet weer verslapen. Wil deed het rolgordijn bij het bed open en hebben zo nog even gekeken hoe mooi we stonden. We zijn verder terug gereden tot we weer op de weg zaten naar Isafjodur over een hoogvlakte die we vorige keer ook hadden gedaan maar toen was het slecht weer. Er lag nog veel sneeuw maar de weg was goed, Tot onze verbazing stonden we zo maar op het puntje van Reyjanes waar we vorige keer met de tent waren. De weg was verandert er ligt nu een brug. We moeten morgen nog 127 km naar Isafjodur.

We staan nu op de camping bij het zwembadje van Reyjanes. Hebben vanmiddag een stukje gelopen en kwamen een oud zwembad tegen dat gebruikt werd tot 1927 het water was warm de bron deed het nog steeds. Hier zijn we vandaag twee keer in bad geweest je moet het niet doen lekker hoor.

vrijdag 24 juni 2011.

Vanmorgen bij Reyjanes vertrokken het was nog erg stil. Over de nieuwe brug aan de andere kant aan gekomen was daar ook een nieuwe brug dat schiet lekker op. We kwamen een bordje zeehonden tegen en ja hoor ze lagen er even filmen.

Verder op een punt hoog boven water een uitzichtpunt we zouden er koffie drinken maar zijn nog een stukje doorgereden er was een wandelpunt zijn bij een kloof daar eerst een bakkie en toen aan de loop we zijn tot de kloof geweest waar een waterval in was.

We zijn daarna door gegaan en hebben gegeten in het  dorpje Sudavik het dorpje is in 1995 deels verwoest door een lawine. Het dorp is opnieuw opgebouwd tweehonderd meter verder. Na de middag zijn we in  Isafjodur aan gekomen en zijn direct door gegaan naar de VVV . De camper hadden we op een P gezet we moesten om een auto heen die daar stond te bellen. Ik had niet in de gaten dat ik recht op een paal aan reed Maar gelukkig gaf Wil een schreeuw en stond net op tijd stil poe was dat schrikken.

We gaan morgen naar Histeri om daar een nacht te kamperen . Histeri ligt op Hornstrandir daat wonen geen mensen meer er staan wel wat huisjes maar zijn merendeels vakantie huisjes. We gaan daar wandelen en het land bekijken. Zondag middag gaan we weer terug. Vanmiddag hebben we nog gemaild in de bibliotheek de camper afgespoeld hij zag er niet uit. Boodschappen gedaan en zijn naar de camping gegaan op de camping zij ik ga maar bij het riviertje staan toen zij Wil kijk een achter je een knots van een waterval.

zaterdag 25 juni ’11.

We hadden de wekker gezet op half acht het werd iets later. Gegeten en nog wat spullen in gepakt. Om half negen naar de haven onderweg de wc en de vuilwatertank geleegd. In Isjaforur naar een brievenbus gezocht maar konden niets vinden dus dan maar naar de boot. Om half tien gingen we weg het was een klein bootje maar er gingen toch nog zestien mensen op.

Kwart voor elf waren we bij Histery de bood ging voor anker en we werden met een robberboot naar de stijger gebracht. We moesten ongeveer 300 meter met de spullen lopen voordat we bij de camping waren. Vlug de tent opgezet nou ja vlug we hadden de buiten tent op de grond vast gezet met de rotspennen ik vont het al zo raar maarja beginnersfout. Toen maar weer opnieuw hij stond toen zo.

Een mooi plaatsje vlakbij de wc en stromend water. Het werd wel tijd voor de koffie meteen broodjes gesmeerd en zijn gaan lopen. We zijn ongeveer 5 uur wezen lopen we hebben de Aldavik wel gezien maar was te ver. Het is alles beekjes en stroompjes her er naar beneden komt geweldig. Om half zes waren we weer bij de tent eten klaar gemaakt Noorse lap kous erg lekker. Tijdens het eten koken kwam er een poolvosje voorbij we hadden tekort tijd om de camera te pakken maar staat er toch een klein stukje op.

Na het eten zijn we nog een stukje wezen lopen 2 km  de stijve speren los maken. We zijn naar een oude walvisfabriek geweest allen wat een troep ze ruimen niets op. Op de terug weg zagen we een zeehond op een steen ligen. In de tent koffie gedronken en misschien straks wat drinken. Straks gaan we proberen om te slapen in de tent wel wat anders dan in de camper, die staat in de haven op ons te wachten.