We gaan naar de Pyreneeën.

zaterdag 30 mei.

De hele dag een beetje inpakken water vullen eten klaar maken, we zijn vanavond alvast een stukje gaan rijden.

Wil  werkte tot 3 uur vandaag en we gingen een beetje op tijd eten.

Om 6 uur zijn we vertrokken richting België het ging lekker lot.

De bedoeling was Heulle een voor stadje van Kortrijk een rustige plaats.

We stonden bij het zwembad op een groot parkeer plaats niets mis mee.

zondag 31 mei.

We hebben lekker geslapen het was erg rustig. Om zeven uur ging de wekker en om half acht zijn we vertrokken. Het was de bedoeling om binnen door naar Parijs te gaan. We waren al twee uur onderweg en het schoot niet op. Even goedkoop getankt en zijn de tolweg maar op gegaan. We waren €15 kwijt we  hadden meer verwacht.

Rond Parijs ging alles lekker vlot. Onder weg ging Truus moeilijk doen we konden de camperplaats hier in Vierzon bijna niet vinden. We hebben de navigatie een reset gegeven en hopen dat ze het morgen wel gaat doen. Morgen gaan we naar Capbreton dat treffen we Fokko en Hilda daar ook. We gaan daar beginnen met de trip door de Pyreneeën.

Maandag 1 juni.

Vanmorgen Truus op nieuw op gestart en ja wel ze deed het weer. De weg was goed te doen. Wil heeft ook een tijd gereden en dat ging ook goed. Net boven Bordeaux hebben we een broodje gegeten en heb ik het weer over genomen.

Voorbij  Bordeaux de binnen weg tol vrij gedaan  maar dat doen we niet weer.

Het is dertig kilometer langer maar ook een dik uur.

Fokko en Hilda waren al op de camperplaats in Capbreton en hadden een plaatsje vrij gehouden. We hebben lekker gegeten bij Fokko en Hilda.

Na het eten even een stukje gelopen even het getuter uit je hoofd van het rijden.

Daarna zijn we in de camper gegaan even lezen en douchen  en op bed.

dinsdag 2 juni.

Niet zo lekker geslapen en op tijd wakker door de surfers  die hier s`morgens vroeg al te surfen gaan.

Het weer liet het ook een beetje  afweten na de koffie zijn we op de fiets naar de Lidl geweest. En toen even in Capbreton  gekeken in het centrum en bij de haven.

En toen weer terug naar de camper. Na het broodje zijn we verhuist voor de wind.

We hebben lekker in de zon gezeten vanmiddag en toen de BBQ aangestoken.

En om het eten te late zakken een rondje gelopen.

Morgen gaan we verder.

woensdag 3 juni.

Om acht uur ging de wekker koffie gezet broodje gedaan.

Om negen uur waren we klaar om weg te gaan. In Capbreton nog even getankt daar was het nog goedkoop. Het was Wil haar bedoeling om V=via Banjolle maar Truus hou anders. En hebben dat gedaan dat was wel wat worden sorry verkeerd begrepen.

Het was een route binnen door maar wel erg mooi.

We gaan richting St Jean Pied de Port daar is een camperplaats bij een sporthal.

Onderweg een in Cambo les Bains eerst bekeken en gegeten. Toen over Espelette naar St Jean Pied de Port gegaan en staan nu bij de sporthal. Vanmiddag het stadje in geweest  een leuk schilderachtig vestingstadje. De stad is ommuurd en heeft een oude vesting. De stad staat ook bekent om dat er nog steeds wordt bezocht door de pelgrims.

Donderdag 4 juni.

We gaan weer een stukje verder richting Oloron Sainte Marie.

Het is een route met een paar mooie vergezichten. Op een zon parkeer plaats koffie gedronken. Door het plaatsje Larrau. Verder naar Gorges de Kakouetta.

De weg daarna toe was af en toe erg smal maar rustig aan dat gaat alles goed.

Daar aan gekomen was er een hele mooie Parkeer plaats waar we mochten overnachten.

Gorges de Kakouetta.is een mooie kloof Fokko en Hilda wilden ook mee.

Maar de beschrijving in het boek was nier goed. Het wandelpad was behoorlijk stijl dus Hilda wilde terug.Het was maar goed zo het pad was later ook behoorlijk stijl en vol met gladde rotsen. Het was voor ons goed te doen.

Terug bij de camper, die eerst maar op blokken gezet we stonden een beetje scheef.

Na het eten werd het weer iets minder het begon te regenen en af en toe een klap onweer. We hebben lekker gelezen en zijn vroeg op bed gegaan.

vrijdag 5 juni.

We stonden in een dal een stuk van de doorgaande weg de D119. En moesten eerst dat stuk terug. De bedoeling was richting Pau te rijden maar Truus vond een mooiere weg en dat was ook zo. We wilden naar Arudy om daar het stadje te bekijken. De camper op de camperplaats gezet en toen het stadje in maar dat viel wat tegen. We zijn wel even bij de bakker langs gegaan. En hebben de tanken geleegd van de camper.

We zijn maar weer doorgegaan naar de camperplaats in Fabreges. We zijn weer over een mooie weg gerede. Fabreges is een gehucht met een paar hotels en een skilift.

We staan nu op een plaats net even voor het gehucht met uitzicht op een stuwmeer.

Als het morgen mooi weer is willen we hier met de skilift omhoog.

zaterdag 6 juni.

Het was mooi weer om half elf zijn we bij de camper vandaan gegaan.

De lift en het treintje kosten 25 euro. Boven moesten we nog even wachten de trein vertrok om 12 uur. Dat was helemaal niet erg het uitzicht was mooi en lekker in de zon.

De rit ging eerst door een tunnel van 3 honderd meter. Door de tunnel heen was het uitzicht geweldig de spoorbaan ligt tegen de berghelling. Het duurde ongeveer 50 minuten. Daar aangekomen was daar een stationnetje daar hebben we eerst gegeten. Erg is daar een wandelpad naar een stuwmeer. Dat is ongeveer 15 minuten lopen wel omhoog. Fokko en Hilda konden niet zo snel die wilden rustig aan doen. Wij moesten maar vooruit gaan. Boven was er eerst een meertje waar je water omhoog zag borrelen. Waarschijnlijk uit het stuwmeer. Even hoger kon je bij de dam komen daar zijn we even over heen gelopen. Toen we weer terug over de dam waren kwamen we ..

Fokko en Hilda weer tegen die waren toch boven gekomen, knap hoor.

We hebben de trein van kwart over drie terug genomen. Weer een mooie rit.

Beneden hebben we bij het toeristenbureau konden we onze mail even binnen halen.

In de camper hebben we het even bekeken.

We hebben wel buren gekregen twee Fransen een heeft zijn camper 2 meter van onze camper gezet. Je kan er wel iets van zeggen maar ze doen er niets mee.