zondag 30 juni 2013.

We kwamen vanmorgen gewoon weg ik was er een beetje bang voor, lang gras beetje nat en gaten. We hadden Truus aan we wilden naar een badje Truus zij rechts en Wil zij links. Wat doe je dan eerst links het badje moest daar zijn. Na 30 km hebben gereden kwam Wil tot ontdekking dat ze toch verkeerd was en Truus het goed. Dan maar weer terug en ja hoor daar hadden we de afslag. Ook weer door een lava veld. We hadden de camper bij een verlaten huisje neer gezet, de rest maar lopen. Daar aan gekomen moesten we over loopstenen maar Wil kennende die wou het zo proberen schoenen uit en stapte in het water. FOUT ze zakte met een been tot haar lies in de prut. Vlug er uit getrokken hartstikke vies stinken, maar het ergste haar fototoestel ook onder de prut en nat. We wilden niet meer in het badje, wat overigens  Landbrotaloug hete ze heeft het er al veel over gehad. Maar deze hoeft niet meer. De spullen bij de camper schoon gemaakt en gaan koffie drinken. Het fototoestel wou niet meer, er was water binnen gekomen. Gelukkig hadden we het kleine fototoestel ook mee.

We zijn daarna een dal in gereden het Hitardallur dat moest een mooi dal zijn nou dat was het. Een stuk gelopen en een broodje gedaan. Daarna weer verder richting Borganes waar we hebben getankt.  Toen door naar Ankranes waar we nu op de camping staan een drukke camping maar we staan lekker in de zon en het waait hard.

Morgen naar Reykjavik.

maandag 1 juli 2013.

We zijn weer op vakantie Wil is weer jarig of ze het uitzoekt. Op tijd vertrokken uit Ankranes de camper nog even gewassen en de vuilwatertank geleegd. Het was de bedoeling de berg voor Reykjavik nog een keer te doen. Op de P bij de berg hebben we eerst een bakkie gedaan met een koffiebroodje lekker was dat.

Toen de berg op we kwamen verder als de vorige keer. Wil wou eigenlijk verder maar ik wou niet meer. Ik ben de laatste dagen erg moe waarvan weet ik niet. Volgende keer meer rust dagen invoeren lijkt mij.

Daarna zijn we naar de camping in Reykjavik gegaan het is hier erg rustig.

Vanmiddag eerst naar het warmebad bij het strand  Nautholsvik. Daar hebben we lekker een tijd gezeten er was zelfs muziek. Daarna zijn we de stad in gegaan om te eten. We zijn weer naar het zelfde restaurantje geweest het kebabhuus. Daarna even gelopen een ijsje gehad en zijn weer op de fiets naar de camping gegaan.

Dinsdag 2 juli 2013.

Vanmorgen eerst de weblog aangepast en de was gedaan het tentje op gezet. En na de koffie zijn we gaan fietsen naar de vuurtoren van Reykjavik en hebben het badje gevonden Kvika een heel klein badje vlak aan de zee.

Daarna terug naar de camping, spullen gepakt voor morgen. Daarna zijn we camping Sandgeri even voorbij Keflavik. Daar hebben we `s avonds nog een rondje gelopen.

woensdag 3 juli 2013.

De wekker liep om half 8 af we moesten nog een paar dingen doen voor dat we weg konden. Om 9 uur waren we bij blue car waar we een 4x4 hadden  gehuurd.

Daar alles geregeld de camper daar neergezet. En we zijn vertrokken eerst langs þingvellir gereden daar koffie gedaan.

We zijn  binnen door gegaan over wegen van veel lava en zwart zant en af en toe een rivier door steek  naar Kerlingarfjoll gereden  daar hebben we de tent opgezet. Eten gekookt en een rondje gelopen.

Donderdag 4juli 2013.

Vanmorgen zijn we  gaan wandelen hier naar het warme bronnen gebied het Hveradallur. Het was een eind lopen maar dat was niet erg ging goed. Het was verschrikkelijk mooi. Gisteren hebben we het bad overgeslagen omdat Wil niet lekker werd. Maar dit maakt alles weer goed.

Daarna zijn we door gereden naar Gysir daar hebben we de tent opgezet en we zijn in de hotpot bij het hotel gegaan. Bij de tent aan gekomen hebben we buiten gegeten  bij onze eigen tafel.

De nkc was hier ook met een groep campers.

vrijdag 5 juli 2013.

We zijn van morgen naar de Landmanalaugur gegaan de rit was erg mooi. Het is vanmorgen gaan regenen en het is niet meer droog geweest. Daar aan gekomen nog steeds regen en erg harde wind en dat blijft nog een paar dagen. Dus zijn we weer naar de kust gegaan we  zijn nu in Holsfollur en slapen vannacht in een huisje de tent was ook erg nat maar die begint al weer te drogen. Deze huisjes moeten we even onthouden is erg leuk Asgardur heet het. Er is zelfs een zit/huiskamer met een grote keuken , en Wifi.

zaterdag 6 juli 2013.

Vandaag door gereden naar kirkjubaejarklaustur we wilden graag naar het huisje waar we vorige keer ook zijn geweest. Jammer was ook vol, het is hoog sijzoen. We hebben nu een ander een gasthuis niet met elkaar te vergelijken dit is niets.

We wilden morgen naar de Eltia gaat niet door de rivieren zijn nog te diep voor onze wagen. Zijn wel gaan wandelen bij de kloof erg mooi. En een stukje het binnenland in gegaan. We hebben in de kamer gekookt en gegeten. Daarna de waterval bekeken die naast ons huisje is. Morgen gaan we misschien naar de als we er kunnen komen. Gaan we daar wandelen misschien naar de Fimforduhals.