Zondag 7 juli 2013.

Het was wel een eind maar we zijn bij de þόrsmörk op camping Basar.  Weg 1 ging goed de weg naar de þόrsmörk was grotendeels onverhard. En met rivier doorsteken alles ging goed op  een na er lag een grote steen die schuurde onder de auto en net voordat we uit het water gingen doken we nog iets lager en toen weer een dikke steen maar we waren er doorheen wel schrikken.

Terug zien we wel weer. De tent stond al vlug dat was wel goed want het heeft van af 3 uur geregend. `s avonds maar een tijd in de kooktent gezeten.

maandag 8 juli 2013.

Lekker geslapen we zijn na de middag gaan wandelen. Het is hier erg mooi van wandelen komt niet veel we staan aldoor te kijken. Nog een tijd in de rivierbedding rond gelopen.  De Fimforduhals word wel niets dat is te ver weg. Maar we komen morgen wel een heel eind als het goed is kunnen we de lavastroom zien.  Het is lekker buiten dus even typen buiten voor de tent.

dinsdag 9 juli 2013.

Dinsdag zijn we wakker geworden van de zon op de tent. Heerlijk! Om negen uur zijn we aan de wandel gegaan richting Fimvorduhals, waar de lava drie jaar geleden stroomde. Prachtige wandeling met hele mooie vergezichten naar gletsjers en weer van die mooie ruige bergen.

Het is wel erg omhoog dus zwaar. We zijn gekomen tot de eerste lavastroom die nog dampte. Toen waren we zo’n vier uur onderweg en hadden we 7 km. afgelegd. We moesten ook weer terug dus verder wilden we niet. Om vijf uur waren we moe maar voldaan weer thuis. [Bij de tent]

Nu is het half tien en zit ik buiten bij de picknickbank te schrijven. Het zonnetje schijnt nog.

Straks nog één nachtje in ons tentje en morgen gaan we de camper weer ophalen.

Ook weer lekker hoor!

woensdag 10 juli 2013.

Vanmorgen vroeg wakker we hadden gisteravond buren gekregen die moesten al weer vroeg weg. Dus waren wij ook vroeg wakker. We hebben de tent maar afgebroken hij was iets nat. En we zijn gaan eten en de troep in de auto gedaan. Het ging redelijk de doorsteek waar we bang voor waren gingen we zo door heen. We hebben er ongeveer 22 gehad er stond meer water dan vorige keer leek ons. Het ging er vlot een uur en een kwartier hebben we er over gedaan. We zijn gaan koffie drinken bij het info bord van de þόrsmörk die vlak bij de 1 staat. Toen we weg wilden deed de auto niets meer wilde niet starten. Bleu cars gebeld en er kwam iemand aan. Die heeft startkabels gebruikt en hij deed het weer. In Selfos de weblog bij gewerkt en zijn naar Keflavik gereden om de auto in te leveren. We staan nu op de camping in Grindavik een erg mooie camping maar het regent.

donderdag 11 juli 2013.

Lekker uit geslapen we hadden het nodig denk. Het was droog de tent buiten gelegd die was zo droog het waaide nog al. Na de koffie eerst de afvoer pijp geplakt die was weer stuk. Daarna vertrokken  een beetje Reykjanes verkent. Ook nog bij het solfetaren veld waar we al meer zijn geweest. Er waren wegen die nu geasfalteerd waren lekker is dat. We hebben vandaag een hoop gezien. Staan nu op de camping Porlakshofn en zijn lekker in de hotspot van het zwembad geweest. Vanavond nog een rondje gelopen je wilt toch het dorpje bekijken. Het is net als alle andere dorpjes de huizen staan erg ver uit elkaar.

vrijdag 12 juli 2013.

We gaan vandaag naar  Hveravellir daar gaan we wandelen naar een warme beek.

Dit hebben we al een keer eerder gedaan we hadden en zin in om dat nog een keer te doen. Eerst koffie gedronken op de P en daarna aan de wandel. De regen broek aan want het regende. Het was erg prutterig,Wil was nog een keer weg gezakt in de prut, alles onder de prut.

De beek was erg lekker af en toe iets koud. Dit omdat het toch wel erg stoomde. Het was toen al een tijdje mooi weer,dat geluk hadden we met uit en aan kleden. De omgeving is erg mooi met hete bronnen. Nu staan we op de camping longbrok. Ook een mooie camping we staan alleen niet op het gras dat is erg nat, anders komen we morgen niet weg.

zaterdag 13 juli 2013.

Op tijd vertrokken ze zijn wel niet blij met ons aldoor zo vroeg weg.  Zijn eerst naar Bakki geweest waar de bood vandaan gaat naar de Westman eilanden, misschien volgende keer. Daarna door naar de  Seljalandsfoss daar was het zo druk we konden er niet eens staan. Maar weer door gegaan toen naar het zwembadje Seljavallalaug daar zijn we vorige keer ook geweest het bekende bad dat vol lavazand stond. Het regende wel maar we gingen eer voor. We waren helemaal alleen dus waarom zwemkleren aan dat is eigenlijk niet nodig het was heerlijk.

Daar na naar de vogelrots bij Vik maar daar konden we niet meer bij . het is niets dat ze overal asfalt wegen maken dan komen er ook meer toeristen dut zijn de puffins weg. Toen door naar het plaatsje net voor Vik. Daar stonden we net en er kwamen al meer campers allemaal Fransen. Niet erg maar als ze voor je neus gaan staan wel. We zijn maar naar de camping in Vik gegaan daar staan we best.