Puerto de Mazarron.

Maandag 12 februari.

We “wonen” alweer een paar dagen op camping Las Torres.

Vrijdag zijn we hier aangekomen en er was een plekje vrij. Het is niet het mooiste plaatsje van de camping maar wel lekker luw, ruim en rustig en er is zon en schaduw. Voorlopig staan we goed!

Vrijdagmiddag op de koffie en een wijntje geweest bij Kees en Carla die hier wonen van oktober tot april, even lekker bijgekletst. Terwijl we daar waren hadden we zowaar een regenbui!

Zaterdag scheen de zon gelukkig weer. ’s Middags op de fiets naar de Aldi geweest, 4 kilometer hiervandaan. We wisten de weg nog. Verder niet zoveel gedaan. Het waaide flink maar we staan dus lekker luw.

Zondag was het bewolkt. Geen weer om buiten te zitten maar we hebben wel een wandeling in de buurt van de camping gemaakt. Verder lekker gelezen en het puzzeltje van de Ale Hop gemaakt.

Vandaag was het echt prachtig weer. Volop zon en vanmiddag 25 graden.

Tegen de middag zijn we op de fiets gestapt naar de kapper, Carla had weer een andere gevonden. Morgen om drie uur kan ik, Wil, er terecht. Cor doe ik altijd met de tondeuse, dus die hoeft niet.

Vlakbij de kapper zit een grote Chinese winkel waar ze van alles verkopen. Je kunt het zo gek niet bedenken of het is er wel. Daar heb ik een paar zonnetopjes gekocht want die had ik niet mee.

Na een fietsrondje om en door Puerto de Mazarron, even kijken waar alles ook maar weer is, was het tijd om naar Vigos te gaan. Dit restaurant bij de haven hebben we vorig jaar ook een aantal keer lekker gegeten. Nu hadden we om half twee afgesproken met Kees en Carla die er ook vaak komen. Ze hadden weer een geweldig dagmenu, nog steeds € 14 per persoon. Vier gangen plus een fles wijn!

Om half vijf waren we weer op de camping en was het nog steeds 25 graden. Voorlopig lijken de weerberichten goed.

Dinsdag 13 februari.

De fruitmand was leeg dus zijn we op de fiets gestapt en over de mooie binnenweg  door het kleine gehuchtje Las Balsicas naar Mazarron gefietst, ongeveer 10 kilometer fietsen. Hier is een groente- en fruithal waar we de voorraad weer aan konden vullen. Er was andijvie en dat is er niet zo vaak dus dat ging ook in de fietstas. ’s Avonds lekker stamppot met spekjes gegeten.

’s Middags ben ik naar de kapper geweest. Hij kletst in het Engels  de oren van je hoofd. Hij neemt de tijd en doet het goed. Was drie kwartier bezig voor € 10,50. Misschien nog maar een keer heen voor we weggaan.

Woensdag 14 februari.

Vanmiddag de wandelschoenen maar weer eens aangetrokken. Het pad gaat langs de ontziltingsinstallatie en dan geleidelijk omhoog. Bovenaan kun je de camping nog zien en dan aan de andere kant komt Isla Plana in zicht. Daar is weer een pad naar beneden. Bij de “soos”, een soort dorpshuis, tegenover het bekende kerkje, hebben we koffie gedronken met uitzicht op het water.

De terugweg ging langs de gewone weg langs de kust. Bij een camping waar de bougainville mooi bloeide zijn we een zijpad ingegaan en kwamen we bij onze camping weer uit. Was een fijne wandeling van een kilometer of negen.

Vrijdag 16 februari.

Gisteren was het boodschappendag. ’s Morgens eerst op de fiets naar Isla Plana naar de apotheek om druivensuikertabletten te kopen. Vandaag wilden we gaan wandelen en de druivensuiker was op.

Zaterdag moet er paella gemaakt gaan worden dus ’s middags zijn we op de fiets naar de Aldi geweest om het één en ander in te slaan. Vorig jaar hebben Cees en Carla ons een paar keer verwend met paella maar nu hebben wij ook een pan en een brander en dus gaan de mannen morgen bij ons aan de slag.

Gisteravond hebben we zowaar een regenbuitje gehad. Zo’n buitje waar alleen het voorraam erg vies van wordt maar waar niemand wat aan heeft dus! Ook de plantjes niet.

Vanmorgen was de zon er weer. Om elf uur zijn we gaan lopen. Eerst de droge rivier achter de camping in. Na ongeveer twee kilometer is er een smal zijpad het ravijn in. Dit loopt geleidelijk omhoog met één serieus klimmetje onderweg. Na weer een paar kilometer kom je bij een onverharde stenige weg. Dan nog een paar kilometer omhoog, de druivensuiker kwam wel van pas, en dan zie je links boven een groepje bomen met een paar palmbomen. Hier, onder de bomen, is een betonnen bak met goudvissen. Het water komt uit een bron er vlakbij. Vorig jaar zijn we hier ook geweest. Het blijft een leuke plek, ook vanwege het mooie uitzicht, helemaal naar de zee.

Hier hebben we ons broodje opgegeten en uitgerust voor de terugweg. Terug zijn we niet door het ravijn gegaan maar over de onverharde weg eromheen. Uiteindelijk kom je dan weer bij het blauwe huis achter de camping.

Zondag 18 februari.

Gisteren paella! Gezellig samen in de zon groente snijden, vlees braden en kokkerellen. Onder het genot van een drankje stond de pan te pruttelen en na een poosje lekker eten. Het rook en smaakte erg lekker!

Je bent even bezig maar dan heb je ook wat.

Vanmorgen was het ook weer stralend mooi weer, geen wolkje aan de lucht.

Vanmiddag zijn we aan de wandel gegaan. Op een half uurtje lopen van de camping is een mooi strand. Er stond een windje maar even in de zon zitten was erg lekker. Het was nog niet druk, toch was er een enkeling die het water inging. Daar wagen we ons nog niet aan.

Voor de rest was het lees- en puzzeldag.

Dinsdag 20 februari.

Gistermorgen lekker in het zonnetje gezeten. Om half één zijn we aan de wandel gegaan met Kees en Carla richting Vigos. Dat is bijna 5 kilometer dus een dik uur lopen. De overburen van hen waren er al en met zijn zessen hebben we lekker en gezellig gegeten. Het menu was weer erg lekker! Daarna weer terug gelopen voor de calorieën. Tegen half zes waren we weer terug bij de camper, zo gaan de dagen wel erg snel.

Vanmiddag hebben we de fiets gepakt. De rit ging over het mooie pad langs de kust en de boulevard van Azohia naar het haventje daar. Bij de vissersbootjes was het bedrijvig en toen we even later naar boven naar de toren liepen zagen we de bootjes in de baai liggen. De toren van Sint Elena blijft een leuke bestemming om naar toe te wandelen. Boven is mooi uitzicht op de baai en op open zee.

Op de terugweg zijn we een bakje cafe Aziatico wezen drinken bij de soos in Isla Plana. Dit is koffie met drie verschillende likeuren erin, een ware regionale traktatie voor € 1,80! Met uitzicht op de blauwe zee, genieten.