Isla Plana.

Maandag 6 maart.

In het weekend hebben we niet zoveel gedaan.

Zaterdag was het wasdag, gelukkig is dat hier altijd zo weer droog!

Zondag hebben de mannen paella gemaakt en dat was weer heerlijk.

Dus was het vandaag weer tijd voor een wandeling. Gelukkig gingen we niet zo vroeg weg want de wekker liep niet af maar tien uur waren we paraat. Deze keer liep de route vanaf de camping.

Vandaag deden we de lavendelroute. Er staat inderdaad veel lavendel maar er bloeit nog niet zoveel. Het is erg droog en lang koud geweest. De amandelboompjes bloeien ook nog volop en dat is laat in de tijd, die zouden al uitgebloeid moeten zijn. Gele brem, met stekels, was er ook. Met zoveel bloesem zijn er natuurlijk ook bijenkasten.  De schapen stonden dit keer achter het hek.

Tijdens de lunch hadden we uitzicht op de zee in de verte.

Tegen het eind kwamen we langs een kalkgrot. Hier is ooit kalk gewonnen, er staan nog resten van de kalkovens.

Het was een leuk rondje van ruim 10 kilometer. De temperatuur wordt wat hoger, we konden lekker in de korte broek. Het wordt lente!

Woensdag 8 maart.

Het is nog steeds lente. Vanmorgen gingen we om half elf in de korte broek op de fiets.

Met zijn vieren zijn we via een binnenweg naar Mazarron gefietst. Eerst mooi op en neer door de heuvels en later tussen de broeikassen door. Die hingen vol met papaya’s. Mooie route, gaan we nog een keer doen.

In Mazarron zijn we naar de groentehal geweest. Het aanbod is daar heel groot en vers. Lekkere sinaasappels meegenomen voor € 1,00 per kilo.

Op een pleintje bij een kerkje hebben we nog een bakje koffie gedaan en daarna weer op de fiets gestapt richting Bolnuevo. Langs de kust gingen we weer richting Puerto. De zon scheen heerlijk. Bij een uitzichtpunt zijn we nog even gestopt om over zee te kijken. Tegen half twee waren we bij Viggos. Gerard en Margot waren daar ook al aangekomen en samen hebben we nog een keer van een heerlijk dagmenu genoten, dat hebben we afgesloten met een mooi bakje koffie Aziatico.

Toen was het tijd om afscheid te nemen van G en M, zij gaan morgen een stukje terug naar het noorden, wij blijven nog even hier.

Het water zag zo uitnodigend dat ik even wou voelen hoe de temperatuur was, dat viel nog best mee, het was niet koud.

De dag eindigde met een mooie zonsondergang, morgen vast weer mooi weer.

Vrijdag 10 maart.

Gister was het toch bewolkt en zijn we ’s middags lekker gaan fietsen. Eerst over de weg en later langs de zee helemaal naar het eind van La Azohia, verder kun je niet, daar stopt de weg bij de rots. Mooi tochtje van heen en terug zo’n 20 kilometer. De camperplaats, waar we ook een paar dagen gestaan hebben, stond aardig vol.

Vanmorgen was de zon er al vroeg bij. Om elf uur zijn we richting Punta Negra gereden met K en C. Dit is een heel klein dorpje aan het strand, het is er zo rustig dat je je aan het einde van de wereld waant. De weg er naartoe gaat een heel eind tussen de broeikassen door, er is hier veel tuinbouw.

Daar hebben we eerst een strandwandeling gedaan. Eerst dus over het strand en later moesten we over een rots klimmen boven een mooi baaitje langs. Aan de andere kant ligt aan weer een andere baai een leuke camperplaats, het palmenstrand genaamd. Mooie plek, er stonden veel campers.

Toen weer terug geklauterd en nog lekker door het water gelopen, het was niet eens koud. Het is hier ’s winters altijd nog zo’n 17 graden, het water dus.

Aan het strand bij het dorpje zijn een paar restaurantjes met de tafeltjes in het zand. Hier hebben we weer heerlijk gegeten, met het geluid van de golven vlakbij. Wat een leuke plek om te zitten!

Zaterdag 11 maart.

Weer een heerlijke dag vandaag.

We zaten al vroeg in de zon en de temperatuur liep snel op. Dus broodjes gesmeerd, fiets gepakt en op naar het strand!

Er waren al een paar parasolletjes en ook de eerste zwemmers zijn gesignaleerd, wij nog niet hoor.  Wij hebben lekker gelopen en op een bankje gegeten met uitzicht op de blauwe zee.

Op de boulevard en de terrasjes was het gezellig druk, ook bij Viggos waar wij al een paar keer lekker gegeten hebben. In het weekend  zijn er natuurlijk ook veel Spanjaarden die er op uitgaan, vooral als het wat warmer wordt. De vissen in de haven kwamen ook op het zonnetje af, of op het brood dat gestrooid werd.

’s Avonds bleek dat we iets te lang in de zon gelopen hebben, schouders en nek verbrand!

Maandag 13 maart.

Vanwege de schouders zijn we gisteren maar bij de camper in de schaduw gebleven, alleen ’s morgens even naar de Aldi geweest.

Vandaag hebben we er maar weer een stranddag van gemaakt. Het was heel rustig op het strand, alleen een paar pensionado’s! Heerlijk zo,

Blauwe lucht, blauwe zee en af en toe een verkoelend windje. Soms waren er een paar sluierwolken maar die waren ook gauw weer weg.

Bij het Marokkaanse restaurant aan de haven zitten altijd wel mensen in de tentjes te eten.

Vanmiddag zijn we nog even verder gefietst naar het uitzichtpunt een paar kilometer richting Bolnuevo. Dit punt is aangelegd bovenop een rots en je kijkt mooi over zee en de rotseilandjes  maar ook naar de kust en de vallei erachter.

Donderdag 16 maart.

De dagen vliegen voorbij en de bloemkolen achter de camping staan volop in bloei, erg mooi om te zien.

Het weer is nog steeds zomers, heerlijk. Gister hebben we de fiets nog een keer gepakt en zijn we naar de vallei gegaan waar de weg naar de kanonnen begint. Eerst zijn we boven Isla Plana langs gefietst door de nieuwbouw. Hier staan heel veel appartementen waarvan er veel leeg staan, waarschijnlijk vakantiewoningen.

Toen door naar de vallei. Om daar te komen moet je al flink omhoog maar we gingen lekker en besloten om aan de andere kant weer omhoog te gaan richting kanonnen. Het uitzicht werd steeds mooier, zowel op de baai van Mazarron als op het dal. Op een gegeven moment waren we zo hoog dat we aan de andere kant van de berg Cartagena in de verte konden zien. Er lagen wat schepen voor de kust te wachten om daar de haven binnen te kunnen gaan.

Het was nog een kilometer of drie naar de kanonnen toen ik (Wil) niet verder wilde omdat ik bang was dat de fietsaccu leeg zou raken. We moesten tenslotte ook nog terug een paar klimmetjes doen.

Met prachtig zicht op zee hebben we onze broodjes opgegeten en zijn toen weer afgedaald. Gelukkig deden de remmen het prima!

De vallei is ook mooi, erg rustig. Er staan wat huisjes hier en daar en we zijn nog wat weggetjes ingefietst.

Vanmorgen zijn we een paar uurtjes naar het strand geweest en we hebben de middag bij Viggos doorgebracht met Kees en Carla. Hoefden we vanavond weer niet te koken!