Marokko 2018.

Wij gaan 26 januari weer op reis, we gaan weer naar Marokko.

Op de heenreis willen we eerst naar Kortrijk in België. Daar vandaan wordt het Vierzon in Frankrijk, een leuk stadje met een rustige camperplaats (korten we voortaan af met CP)

De volgende dag willen we in Capbreton onder in Frankrijk zijn. Misschien gaan we daar een dag over staan. Daarna rijden we door naar  Cáceres in Spanje ook een leuk stadje om even te bekijken.

We willen 3 februari in Algeciras zijn want daar vertrekt de boot naar Tanger Med in Marokko. Op 4 februari gaan we dan over en treffen we onze reisgenoten Gerard en Margot. Die komen die dag ook aan met de boot van uit Sėte onder in Frankrijk.

Woensdag 24 januari.

Vanmorgen zijn we rond half tien vertrokken. Eerst gas getankt en de banden gecontroleerd.

Bij Amsterdam koffie gedronken toen realiseerden we ons dat we nu wel lang weg gingen. We zijn er al een beetje aan gewend dat als we weg gaan er een harde wind staat. De economie gaat weer goed dat kun je aan alle vrachtwagens op de weg wel merken.

Tegen etenstijd waren we bij de Belgische grens.

We staan nu op een cp  in Arras in Frankrijk. Een stadje met een leuk centrum.

Donderdag 25 januari.

De wekker ging om half 8 en om half 9 reden we weg. Dat was vroeg dag. Rond 11 uur reden we rond Parijs en daar  was het erg druk zoals altijd. Maar gewoon met de stroom mee gaan dan komt alles goed. Na Parijs is het gaan regenen en is niet meer opgehouden.

We hebben wat tolweg gedaan want Truus stuurde ons heel anders langs dan we van plan waren. Er was ook nog wat oponthoud onderweg door een ongeluk. Een vrachtwagen lag dwars over de weg maar je kunt er beter voor moeten wachten dan er zelf liggen! Uiteindelijk waren we om kwart over 5 volgens plan in Bessines sur Gartempe.

Dit ligt ongeveer 35 km t.n.v. Limoges.

Morgen weer verder.

Vrijdag 26 januari.

Vandaag was het nog vroeger! Om acht uur reden we al. Na de eerste koffiestop kwam de zon erdoor en we gingen als een trein.

Geen rare dingen onderweg en ook Bordeaux ging prima. Na Bordeaux hebben we toch maar de tolweg gepakt anders is het wel een heel eind om en we wilden bijna zeshonderd km doen vandaag. Op dit stukje tot de grens, ongeveer 160 km kom je echter wel 5 tolpoortjes tegen waar je steeds een beetje moet betalen. In één keer zou ook wel handig zijn! Maar het reed prima.

Cor wil een Engelse camper want dan moet ik iedere keer het raampje opendraaien en de gordel afdoen want anders kun je geen kaartje trekken!

Eenmaal in Spanje in de bergen begon het te regenen en zelfs een beetje hagel zat erbij. In het noorden wordt ook alvast de weg naar Algeciras waar de boot naar Marokko vertrekt aangegeven, ook in het Arabisch. Om half vijf kwamen we veilig aan in Vitoria Gasteiz.

Gauw een boodschap gedaan tussen de buien door. Zo’n mooie regenboog boven de camper moet wel geluk brengen. Het is hier trouwens wel koud. Buiten is het 4 graden!

27 januari.

Het lijkt wel werken! Het was nog donker toen we om 8 uur weggingen nadat we gevuld en geleegd hadden.

Het was nog koud buiten en toen we op 975 meter hoogte reden, in de buurt van Burgos,lag er sneeuw langs de weg en zagen we een strooiwagen. Op de bergen lag nog veel sneeuw.

Vanaf een uur of 10 reden we lekker in het zonnetje. Dat is zo gebleven tot Caceres waar we om 3 uur waren.

Na een bakje koffie zijn we naar het historisch centrum gelopen.

Altijd leuk om even te kijken. Het was erg mooi weer maar wel koud door de wind. De berichten aan de kust zijn morgen regen en hier zon dus blijven we waarschijnlijk hier een dagje staan. Dan is het maandag nog 450 km naar Algeciras.

28 januari.

Vandaag een rustdag dat wil zeggen niet rijden.

Wel heeft Wil de was gedaan en ik de ramen schoon gemaakt.

Voor de rest lekker in het zonnetje gezeten,gelezen, gepuzzeld.

Na de middag zijn we het stadje nog een keer in geweest. Het centrum is toch wel mooi met imposante kerken en paleizen.

Natuurlijk even op een terrasje gezeten met een Radlertje.

Het is hier wel een geliefd plekje, er komen veel campers.

Als je na 4 uur komt is de cp vol en kun je op de bus parkeerplaats staan.

Morgen het laatste stuk naar Algeciras, Tickets kopen voor de boot bij Carlos. We willen dinsdagmorgen over en dan zien we Gerard en Margot in Tanger Med. Zij zijn vanavond gaan varen vanuit Sete.

29 januari.

We zijn in Algeciras, de rit hier naartoe ging vlot. Het laatste stuk waaide het wel erg hard. Onderweg nog even de lpg tank gevuld,Want die houden we in Marokko voor reserve, we kopen daar een Marokkaanse  gasfles. Een Nederlandse gasfles kun je daar niet omwisselen of vullen.

Vandaag was de haven gesloten vanwege de storm. Misschien varen er morgen weer schepen,dat hangt van de wind af.

We gaan morgen vroeg naar de haven en we zien het wel.

De ticket hebben we al en ook de daarbij horende fles wijn en een cake.

Het is hier wel heel druk met campers omdat er niets weg gegaan is vandaag. Dus morgen maar vroeg weg want wie het eerst komt die het eerst maalt werd ons gezegd.