zondag 3 juli 2011.

Van morgen na het eten naar het beginpunt van de wandeling gereden.  De wandeling gaat het Reykjadalur in. Het zag er beter uit dan gisteren we hadden wel alles mee. Om in het dal te komen moesten we eerst een berg over.

Dat was al iets mooi`s overal hete bronnen en uitzichten. Het begon wel te regenen dus de regenbroek maar aan. We kwamen bij een beekje die we over moesten maar we konden er niet over. Dan maar er door heen het was lekker warm water. De wandeling ging door omhoog tot we bij een beek het bleek de zelfde te zijn waar we doorheen zijn gegaan. Op verschillende plekken zaten al mensen. Het regen de wel maar je moet alles een keer gedaan hebben dus de kleren uit en in het beekje. Het was heerlijk warm wel wat alge maar dat is goed voor je huid. We zijn niet verder het dal in gegaan, je kan hier best veel wandelen. Maar we zijn terug naar de camper gegaan. Daar hebben we de natte troep op gehangen en schoon gemaakt. Nog even een beker chocolademelk en zijn vertrokken naar Geysir. We staan nu op de camping en zijn net in een hotspot geweest.

Morgen gaan we met de bus het binnen land in. De tent gaat ook weer mee we hopen dat het droog blijft anders gaan we proberen in een slaapzak accommodatie te gaan.

Maandag 4 juli 2011.

We gaan vandaag met de bus naar Hveravillir. Gisteren kregen we een telefoon nummer van de toerist info die hadden we gisteravond een paar keer gebeld maar geen gehoor. Vanmorgen zouden we de tent pakken toen heeft Wil het nog een keer geprobeerd en ja contact. We kunnen in een slaapzak accommodatie dus geen tent geen slaapmatjes mee alleen de slaapzak. De camper staat bij het hotel op de P al je hem op de camping laat staan moet je er voor betalen en dat is zonde. De bus kwam veel te laat omdat er Franse mensen in zaten die niet op tijd terug bij de bus waren. Even bij de Gulfoss geweest maar die zien we morgen wel weer. Ook zijn we 10 minuten bij Keringgarfos geweest anders hadden we er een uur en tien minuten.

Er moeten hier gekleurde bergen zijn maar die hebben we niet kunnen vinden het zal met het weer te maken hebben misschien morgen. De busreis was vermoeiend een groot deel hebben we onverhardeweg gehad. Toen we hier aan kwamen hebben we ons eerst in geschreven. We kregen een plaats in de oude hut daar konden we een plaatsje uit zoeken we zijn naar boven gegaan lekker bij her raam lekker frisse lucht. Zijn daar na gaan wandelen een mooi gebied maar de warmebronnen vallen iets tegen.

De wandeling was erg mooi met hier en daar dampende hete bronnen met tijm en mos er om heen.

Toen we weer in de hut kwamen waren onze spullen verhuist naar beneden. Een groep Belgen wilden graag bij elkaar liggen ergens wel logies maar!! Nu liggen we beneden samen met nog een Holland stel en twee Franse stellen en twee Duitse jongens. Vanmiddag een biertje wezen halen in de kantine. Na het eten in de hotspot die achter onze hut is. Daar hebben we een uur in gezeten. Na de koffie hebben we een rondje lavaveld gedaan. Morgen gaan we weer met de bus terug.

dinsdag 5 juli 2011.

We hebben een verschrikkelijke nacht gehad er lagen vier mensen in onze hut die snurkten. Dat ging eigenlijk de hele nacht door. Om half acht was ik er uit naar de wc en heb toen een tijd buiten gezeten. Onderhand was iedereen uit bed hebben gegeten en zijn een rondje gaan lopen. Terug bij de hut koffie gedronken op het bankje buiten bij de hotspot in de zon. Om kwart over elf zijn we vertrokken met de bus. De bus stopte onderweg even bij een waterval en later bij  Keringgarfos daar hebben we gegeten en wat gekeken nu was het er wel mooi. Toen door naar de Gulfoss daar hebben we de waterval bekeken hoeven we dat morgen niet te doen.

En toen naar Geysis daar hebben we de spullen in de camper gedaan en zijn in de hotspot van het hotel gegaan. Toen naar de camping een plaatsje gezocht en gegeten.  Na het eten zijn we nog bij de geiser geweest.

woensdag 6 juli 2011.

Vanmorgen werden we om kwart over acht wakker lekker geslapen. Na het eten zijn we naar Selfos gereden. Daar koffie gedronken. Na de koffie zijn we naar de naar de camping gegaan om de wc en de vuilwatertank te legen en water gevuld. Daarna zijn we bij de vin bud geweest om vier flesjes wijn. De Bones was nog dicht toen zijn we naar de Kronan om boodschappen geweest. Kronan is ook z`n supermarkt als de bonus,Thuis even kijken waar deze winkels zijn. Daarna zijn we wezen mailen dat was ook weer tijd. Tegen over de Kronan kon dat in de bibliotheek en dit was gratis.  Daarna een stukje gereden en gaan eten. Na het eten zijn we net door Hella een weg in gegaan een mooie rustige weg met een waterval. Toen naar de camping bij de Selandfoss we hadden er niet veel verwachting van maar het is een erg mooie camping.

Wel even naar de waterval geweest en ook achter de waterval. Morgen laten we de camper hier staan en gaan we met de tent een paar dagen naar de Torsmork om daar te gaan lopen en kijken en badderen. We gaan met de bus van 10:50 bij de waterval vandaan.

donderdag 7 juli 2011.

Om acht uur ging de wekker we gaan met de bus naar de Torsmork. Om kwart over tien gingen we met de camper naar de  Selandfoss daar stopt de bus. Om Wil  en de spullen weg te brengen. De bus blijft daar een tijdje staan. Toen we daar aan kwamen stond de bus er al maar ik had tijd genoeg om de camper terug te brengen naar de camping. De weg naar de Torsmork is erg slecht vol met stenen watertje en rivieren waar de bus doorheen moet.

Om kwart over twaalf waren we bij het Husadalur een hut met slaapzak accommodatie een eet gelegenheid en een camping. Om een uur gingen we naar het Langidalur weer door het water. Dit is ook een camping en blijven hier. De zak van het slaapmatje was een beetje nat geworden. We hebben een mooi plekje gevonden we kijken zo het dal in en hebben uitzicht op de gletsjer die een beetje zwart is. Toen de tent stond zijn we aan de wandel gegaan richting Basar dat moet wel door de rivier bedding. Basar is ook een camping waar we volgend jaar heen willen. We wilden daar gaan kijken maar we kwamen er niet.

Er ligt een brug over de rivier het is er een op wielen die kan je neer zetten waar ze maar willen. Maar de rivier was beder geworden dan de brug en moesten we ongeveer drie meter door het water en dat werd hem niet. Na het eten nog een stukje lopen maar de wolken zakten en werd het mistig. Langidalur ligt in een dal waar  je alleen kan komen met een 4x4 auto of bus.

vrijdag 8 juli 2011.

Niet zo lekker geslapen weer een snurkende Duitser naast ons. Van overmaat van ramp om zes uur naar de wc daarna weer lekker geslapen. Na het eten en de koffie ongeveer half elf zijn we gaan lopen. We zijn om de Tindfjoll gelopen. De wandeling begon achter de hut op de camping en ging eerst lekker om hoog en we liepen erg hoog en mooi. Bij een berg die Trollakirka hete en lijkt op een kerk dus trollenkerk ging de wandeling weer terug. Het varieerde van smalle steile door kloven en losse gesteente. Kortom een verschrikkelijke mooie wandeling.

Hij was niet geschikt voor mensen met hoogtevrees dat was Wil vergeten te vertellen. Terug weer door de rivierbedding om vijf uur waren we weer bij de tent. Daar hebben we er een biertje op de wandeling genomen. De sokken en de schoenen zijn drijfnat de schoenen staan in de slaapzak accommodatie te drogen. We hebben vandaag de laatste droogvoer maaltijd gehad deze was ook weer erg lekker. Morgen gaan we de Valahnurkur over en misschien om de koffie naar het Husadallur.

zaterdag 9 juli 2011.

Vanmorgen om half zes wakker onze Duitse buren waren aan het in pakken en maakte veel lawaai. Toen eerst maar naar de wc en toen nog een tijd geslapen. Na het eten de slaapmatjes en de slaapzakken opgerold. Zijn daarna de Valaknurkur op geklommen het was redelijk mooi weer en konden boven een eind weg kijken wat een pracht. Toen weer aan de andere kant naar beneden. Halverwege maakte Wil een misstap en ging onderuit. Ze had gelukkig niets allen een beetje smerig. We zijn naar het Husadallur gegaan hebben daar koffie en gebak gehad. Daarna zijn we rustig aan langs het makkelijke pad weer terug gegaan.

Lekker een tijdje in de zon gezeten en gegeten. Toen de rest opgeruimd, toen we de tent op wilden ruimen begon het weer te regenen. De rest van de spullen lagen in het kampeerders hok. Later kwam de zon er weer doorheen en hebben we de tent opgeruimd.  Om tien over drie was de bus er wek erg vol. Om kwart over vijf waren we weer bij de waterval en heb ik de camper opgehaald. We zijn doorgereden naar de Skofafoss en overnachten hier.