zondag 26 juni.

In een slaapzak met een fleecezak er in is wat anders dan een dekbed. Je voelt je een beetje claustrofobisch in dat ding. Om vier uur werd ik wakker het was wat harder beginnen te waaien de tent klapperde wat. Om kwart voor acht opgestaan gegeten broodjes gesmeerd koffie gezet voor onderweg. En toen kwam het vosje weer langs we hebben hem nu op de film en foto staan.

De tent hebben we ingepakt en de spullen bij de farmer in zijn hoofd tent gezet dat hadden we eerst gevraagd was geen probleem. Toen zijn we aan de loop gegaan langs de zuid kant weer alles watertjes en toen de berg op het was weer een lange mooie wandeling. Terug zijn we over het strand terug gelopen en zagen de boot al aan komen. Die bleef er liggen aan de stijger het was nu hoog water. Wij zijn naar het koffiehuis gegaan om daar even lekker te zitten maar we mochten er niet te lang blijven want ze kregen excursiegangers  te koffie drinken. Wij hebben de spullen gehaald en zijn naar de boot gegaan we hoefden niet lang te wachten dat we er op mochten.

Vijf uur gingen we varen en waren om half zeven op de camping eerst onder de douche we hadden het vermoeden dat er meer kwamen en dat was ook zo. Als we de kans krijgen doen we het beslist weer het was fantastisch.

maandag 27 juni 2011.

We zijn tegen negen uur van de camping gegaan we wilden nog even naar de VVV om wat te vragen . We wilden weten of er ook slaapzak accommodaties`s op Honstradir zijn. En we waren onze loopstokken vergeten, die stonden bij de maatschappij van de boot. Toen zijn we vertrokken we wilden in het dorpje Pingeyri koffie drinken en moesten nog twee kaarten hebben. Die zijn vandaag op de bus gegaan even kijken wanneer ze in Nederland zijn. We wilden naar het warmebadje waar we vorige keer ook zijn geweest daar hebben we gegeten maar zijn niet in het bad geweest. Het viel zo tegen het was een troep er omheen en het waaide heel hard. We zijn maar weer terug gegaan en zijn door gegaan naar Flokalundur dat ligt vlak bij de boot die ons morgen overvaart naar Stykkisholmur.

We staan nu op een camping lekker op een luwe plaats. Hier vlak bij is ook een warmbadje vlak aan zee wat gevuld word door een natuurlijke bron.

dinsdag 28 juni 2011.

Vannacht lekker geslapen we waren om half negen wakker. Meteen de broodjes gesmeerd voor op de boot. Eerst nog een rondje gelopen en toen aan de koffie. Om kwart voor twaalf moesten we bij de boot zijn. Er gingen vijf en twintig auto`s en een vrachtwagen af. En er gingen twaalf auto`s en een camper op.

We ver trokken op tijd en een uur later waren we bij het eiland Flatey daar gingen een paar mensen van en een paar op de boot en toen ging hij weer. Om drie uur waren we in  Stykkisholmur de boodschappen gedaan.

Toen de binnenlanden weer in naar Borganes. Het was een erg slechte weg en was af en toe nat dus de camper ziet er weer niet uit. We hebben het dorpje Borganes nu bekeken wel een leuk dorp. Zijn daar wezen zwemmen er waren daar hotspot lekker warm. We hebben daar ook onder de  douche  geweest.

We staan nu weer op het plekje waar we met de FFB ook hebben gestaan net over de brug bij Borganes.

woensdag 29 juni 2011.

Vanmorgen weg gereden van de camping bij  Borganes er staat een bordje camping en melden bij het hotel. We hebben er € 9 voor betaald is niet te veel maar er is ook niets. De weg was goed en waren al vlug bij de tunnel deze keer wel betaald. We zijn gestopt bij de berg Esja dit zouden we al eerder doen om hier te gaan lopen. Een heel mooi wandel gebied allen toen we halverwege waren begon het al harder te waaien.

En zijn maar weer terug gegaan naar de camper. We zijn door gegaan naar Reykjavik naar de camping. De camper eerst gewassen zo kan je niet op een camping aan komen. Tijdens het wassen heb ik even de rechter richting aanwijzer geraakt af gebroken. Op de camping heb ik hem weer gemaakt de vuilwater afvoer was ook stuk ook gemaakt. Voor de rest heeft Wil de was gedaan en is weer droog en we hebben vandaag lekker in de zon gezeten. En na het eten nog een rondje gelopen. Morgen gaan we op de fiets de stad in.

donderdag 30 juni 2011.

We werden wakker en de camper tikte en kraakte dat is een teken dat de zon en op schijnt. Wil heeft na het eten de wasmachine nog een keer aan gezet. En we zijn in de jeugdherberg gaan mailen en de mailtjes van Nico en Liza beantwoord we gaan na het evenement weer met zijn alle weer op stap. En Liza mailde over Nico zijn gezondheid. Om elf uur hebben we de fietsen gehuurd bij de receptie van de camping en zijn al snel vertrokken. Eerst wilden we naar het Kringlan even winkelen we hebben alle twee twee nieuwe shirtjes. En daarna zijn we op de Perlan geweest even foto`s maken en filmen.

We hebben gegeten op het strandje van Reykjavik er waren ook twee warmebadjes maar het was er zo druk we hebben het maar niet gedaan. Als het mooi weer is lijkt het wel dat alle IJslanders vrij zijn of vrij nemen. Wij hebben een jas aan maar zij in korte broek korte  rokjes het kan niet bloter. Echt Carpe Diem daar kunnen wij nog een hoop van leren. Na het strandje hebben we een stukje gefietst en zijn in het centrum uit gekomen. Wat spullen gekocht en toen op een terrasje gezeten met een biertje. Daarna hebben we ook nog lekker gegeten in de stad.

Morgen is Wil jarig het was de bedoeling om naar Gysir en daar vandaan met de bus het binnen land in maar het word zaterdag erg slecht weer in het binnen land. We weten nog niet wat we gaan doen.

vrijdag 1 juli 2011.

Wil is vandaag jarig we zijn weer in Reykjavik we hebben eerst na het eten de mail gekeken. En zijn daarna weggegaan de wc tank geleegd en boodschappen gedaan. We zijn naar het solfatarenveld geweest waar we vorige keer ook zijn geweest allen nu met de camper. Vanmiddag zijn we naar de Blue Lagoon geweest het regende wel maar je bent toch nat. We hebben net zolang gezocht tot we een warmbad hadden. Zelfs ons in gesmeerd met de witte klei. Een biertje drinken in het water is ook wel leuk weer eens wat anders. Ik ben ook even mijn camera wezen halen wel een beetje koud.

Het was weer een fantastische dag we blijven hier vandaag staan. De blue lagoon is vlak bij de vlieghaven Keflavik ongeveer 30km van Reykjavik af. Morgen gaan we naar het kassendorp om daar te gaan kijken. We hadden Gwen belooft dat we om zes uur (thuis in Nederland 8 uur) alles is goed en met de kinderen ook.

zaterdag 2 juli 2011.

Vanmorgen zijn we verder gegaan we willen naar Hveragerdi het kassendorp. Buiten  Reykjavik hebben we rode spudokraters  bekeken, Vlak voor dat we bij  Hveragerdi waren kwamen we op een P daar konden we op het dorp neer kijken . Het is een mooi gezicht je ziet overal stoom omhoog komen. Het is een en al warmebronnen in het dorp.

We gaan morgen wandelen in het Reykjadalur en daar moest een P zijn die is er ook maar we mogen er niet blijven staan we staan nu op de camping in het dorp . De camping is niet zo veel je heb niet het idee dat je op een IJslandse camping staat. De broeikassen met tropische planten hebben we ook bekeken dat was ook een lachertje een kas met ongeveer vijftien planten en daar komen zoveel toeristen op af. Het dorp zelf is wel leuk met achter de landbouw school een   solfatarenveld wat in 2008 spontaan is gekomen na een aardbeving.