Zondag 22 oktober.

Gelukkig hebben we weer mooi weer. Vrijdag nog niet zo maar toch wel lekker gewandeld in het natuurreservaat. Daar is nog een getijdemolen te zien die dus werkt op het tij. Best interessant. Ook hebben we daar volgens ons flamingo’s gezien.

Gisteren zijn we naar Faro geweest met de bus. Faro heeft nog een kleine ommuurde oude stad met een mooie toegangspoort. Daarbuiten zijn ook een aantal mooi aangelegde winkelstraten waar geen auto’s mogen komen. Die rijden hier namelijk overal, zelfs in de smalste straatjes.

Vanmiddag zijn we naar Fuzeta gefietst, een dorpje even verderop. Door de heuvels was het verder dan we dachten maar we hebben het toch gered.

Hier is geen strand en daar is een strand aan de lagune dus dat wilden we even zien. Is wel mooi maar wij hebben toch liever open zee.

We hoorden wel heel veel Hollands spreken daar. Er waren ook veel kinderen omdat dit strand veilig is. Door de eilanden vlak voor de kust zijn er geen hoge golven.

Woensdag 25 oktober.

En zo zijn we aan de Spaanse kust.

Maandag zijn we eerst naar een dorpje aan de Algarve gereden. We vonden de camping echter helemaal niet leuk. Er was ook geen strand, daar kon je alleen met een bootje naartoe en dat kostte per dag nog 6 euro. Viel dus een beetje tegen en toen hebben we besloten om alvast naar Spanje te gaan.

Zo gezegd zo gedaan en nu staan we op een grote camping bij het stadje Bolnuevo ongeveer 20 km ten westen van Cartagena.

De camping staat bijna vol met overwinteraars maar er was nog een plekje voor ons. Hele nette camping met veel bloemen, verharde wegen en hele mooie toiletgebouwen. Aan de ene kant loop je zo het stadje in en aan de andere kant het strand op. Het zeewater is nog erg lekker en we kunnen nog tot acht uur buiten zitten. We blijven hier maar een weekje.

Maandag 30 oktober.

Inmiddels zijn we alweer bijna een week op deze camping. Hij is echt groot en vol maar daar merk je weinig van, het is ’s nachts erg rustig. Dat valt ons allemaal erg mee. Alles ziet er verzorgd uit. De entree is mooi met palmbomen en hier en daar zijn veel bloemen en er bloeit ook nog van alles. Op de binnenplaats van het grote toiletgebouw is een waterpartij met fonteinen, erg mooi allemaal.

We hebben ons ritme helemaal gevonden. ’s Morgens na de koffie gaan we even fietsen, naar de lidl of de markt, ongeveer 5 km. Of we wandelen in de buurt. Vlakbij is een mooie villawijk, verderop ligt nog een mooie baai en een bijzondere kalksteenformatie. We zouden nog naar Cartagena hiervandaan maar we vermaken ons hier prima dus dat houden we nog tegoed.

’s Middags zitten we lekker op het strand en zwemmen we wat.

Ook hier is de klok teruggezet en dat merk je toch wel. ’s Morgens is het wel lekker maar ’s avonds koelt het wel wat sneller af.

Morgen blijven we nog hier en woensdag gaan we de kust ten zuiden van Alicante verkennen.

Woensdag 1 november.

Het eerste stuk vanmorgen ging door de bergen met mooi zicht op een grote vallei achter Cartagena. Deze vallei vonden we niet zo mooi, beetje vlak en kaal.

Daarna kwamen we bij Los Alcazares, toeristische plaats aan een groot zoutmeer. Hier hebben we een bakje gedaan en toen zagen we eekhoorntjes in de dadelpalmen, erg grappig en watervlug. Toch wel bijzonder midden in de stad.

We hebben de kust nog verder gevolgd maar het is hier wel erg volgebouwd met hoge flats. Hier en daar is nog wat natuur in de vorm van duinen begroeid met palmbomen. Vlak voor Santa Pola gaat de weg tussen twee kleine zoutmeren door en hier waren veel flamingo’s te zien. Helaas geen foto want ze waren te ver weg.

Uiteindelijk zijn we op een minicamping bij La Marina terechtgekomen maar was helaas bij industriegebied. Campinkje was wel leuk met een Hollandse eigenaar maar de ligging is dus niet zo mooi.

Donderdag 2 november.

Vandaag eerst naar Elche gereden, stad een stukje landinwaarts. Deze stad staat bekend om zijn vele parken met palmbomen, deze zijn echt prachtig.

Hierna zijn we de Hondonvallei ingereden. Op aanraden van kennissen zijn we in Hondon de las Nievas even bij de bodega langsgegaan om wijn in te slaan. Lekkere rode wijn hebben ze daar, 5 literpakken voor 8 euro. Maar een paar meegenomen.

In deze vallei heerst een aangenaam klimaat en de huizen zijn niet duur daarom wonen hier veel niet-Spanjaarden. De vallei is mooi en redelijk groen. De dorpjes zien er ook gemoedelijk uit. Wij hebben onze koopplannen helemaal aan de kant gezet want ’s zomers is het hier wel erg warm, te warm voor ons.

We hebben overnacht in de buurt van Fortuna, dit ligt een vallei verder en hier is het veel droger en kaler.

Vrijdag 3 november,

Na een onrustige nacht met blaffende honden in de buurt zijn we weer teruggereden naar de Hondonvallei. Nog een paar dorpjes bekeken en toen naar de cp bij La Romana gereden. Dit is een leuke plek met Nederlandse eigenaars. Ze hebben ooit meegedaan aan “ik vertrek” maar het is voor hen goed gekomen   en ze willen niet meer terug.

Ze hebben hier een mooie plek gemaakt. Er zijn douches en er is zelfs een zwembadje (is nu te koud hoor). De plek ligt mooi, midden in de vallei, stukje van de doorgaande weg af dus lekker rustig. Je kunt hier leuk wandelen en hebt uitzicht op de bergen. Er staan niet alleen hier maar in de hele vallei veel amandel- sinaasappel- en olijfbomen en natuurlijk dadelpalmen.

====================================================================================================