Zondag 17 september.

We zijn alweer drie weken onderweg, de tijd vliegt voorbij!

De camping waar we stonden is te groot en overal ver vandaan dus hebben we besloten om een stukje verder te gaan. Leuke camping gevonden in het ACSI-boek niet al te ver weg.

Onderweg zagen we een afslag naar een kaap met vuurtoren dus daar zijn we even ingegaan. De vuurtoren was helemaal ingebouwd dus niet zo mooi maar de uitzichten op de kaap waren prachtig. Naar het noorden kon je Lissabon zien liggen en naar het zuiden Cabo de S Vicente, de meest westelijke punt van Portugal. Zo helder was het.

De camping ligt vlak voor Zambujeiro en het is ongeveer 1 km naar het prachtige strand maar dat kan op de fiets.

We hebben in het dorp gegeten maar het is hier niet zo druk meer. Het seizoen voor de Portugezen is over, alleen nog buitenlanders hier. Op de camping staan veel Britten.

Als we de ober kunnen geloven is het minimumloon hier 565 euro per maand. Hij had al eerder in Nederland gewerkt en gaat het weer proberen, geef hem eens ongelijk!

Maandag 18 september.

Vandaag beetje in de buurt gefietst en een paar uurtjes op het strand gelegen. Toen ging het een beetje miezeren dus terug naar de camper. Nu, tegen de avond knapt het weer op. Morgen weer mooi weer waarschijnlijk, misschien even wandelen over de rotsen.

Woensdag 20 september.

Gisteren zijn we over de kliffen gewandeld. Het is echt een mooie ruige kust hier. Je komt de mooiste strandjes tegen. Een beetje conditie is wel vereist want de trappen naar beneden en dus ook weer omhoog zijn erg lang. De temperatuur in het binnenland was een stuk hoger als hier dus nu kunnen we ook in het zonnetje zitten.

Vanmiddag heerlijk op het strand gelegen. Zo doen we ook nog wat aan onze conditie!

Morgen maar weer een stukje verder richting Algarve.

Donderdag 21 september.

Na een mooie maar kronkelige ( lees bochtige ) rit door de uitlopers van de Serra de Monchique staan we nu op een P bij een lagune bij het dorpje Carrapateira. We zijn dus niet veel opgeschoten vandaag. Als je op het strand staat zie je het dorpje van gisteren liggen! Fijn als je de tijd hebt.

Weer mooi gewandeld over de rotsen en lekker op het strand van de lagune gelegen. Om bij het strand te komen moet je eerst door het water, komt maar tot de knie hoor, en dan door een stuk kaal duin. Bijzonder plekje hier.

Er staan hier nu wel 20 campers. Hopelijk mogen we blijven staan met zijn allen. Het schijnt dat ze wel eens wat wegsturen. We gaan het zien!

Vrijdag 22 september.

Niet weggestuurd hoor. Heerlijk geslapen, het was erg rustig vannacht.

Vanmorgen hebben we de twee kapen bij Sagres bezocht. De rotsen zijn hier indrukwekkend hoog, 60 meter. Bij kabo Sao Vicente zijn we niet lang gebleven want na een kwartier kwamen de toeristenbussen en werd het erg druk. Het waaide er erg hard maar we hebben nog wel een vingerhoed en een petje gescoord.

Beide kapen hebben natuurlijk een vuurtoren en bij Ponte de Sagres staat een groot ford en daar hebben we een rondwandeling gemaakt. Onderweg kwamen we yucca’s tegen met metershoge bloeistengels.

We zijn doorgereden naar Figueiras, een klein dorpje met een campercampinkje.

Zaterdag 23 september.

Vanmorgen zijn we even naar het dorpje gelopen om de supermarkt te zoeken. Maar even gevraagd want hoe vind je zoiets in die smalle straatjes?

Vanmiddag naar het mooie strandje gelopen, bijna twee kilometer over een zand-rots pad. Echt mooi rustig strandje met aan twee kanten rotsen. Er stond iemand te vissen maar hij had beter een schepnet kunnen gebruiken want de vissen kwamen in scholen tegelijk boven het water uitspringen.

====================================================================================================