We gaan naar Noorwegen.

donderdag 28 juni.

We zijn na het eten 18 uur vertrokken. We gaan naar Bunde  net over de grens in Duitsland. Een rustige ruime plaats er staan meer campers. Koffie gedronken en een ijsje gegeten Duitsland speelt vanavond tegen Italië maat staan achter zie het somber in. Morgen gaan we verder naar Flensburg ongeveer 400 km.

vrijdag 29 juni

Vanmorgen op tijd weg gegaan er waren wel veel vrachtwagens op de weg mat het ging goed. We waren rond twee uur in Flensburg maar de camperplaats viel erg tegen het lag echt in een verdom hoekje. Dolf en Mieke hadden op de parkeer plaats aan de andere kant van het water gestaan,maar dat wou ik niet erg stil. We zouden terug gaan naar de camperplaats in Oeversee maar op het laatste moment zei Wil er is ook een camping in Langballgau dat is iets verder, (20km)  morgen weer terug Wil wou niet naar het mannetje die is een beetje opdringerig   We staan nu op de camping voor 10 €  vlak bij zee. Morgen weer verder naar Hirtshals.

Zaterdag 30 juni 2012.

De rit naar Hirtshals ging goed we hebben de camper op de p bij het aquarium gezet en zijn het plaatsje in gegaan we hebben daar z`n anderhalf uur rond gelopen. Bij de camper aangekomen zijn we verhuist naar de p bij het strand hebben daar gegeten en gewacht tot het tijd was voor de boot.

Die zou om half twaalf vertrekken maar werd een halfuur later. Om kwart over twee waren we in Kristiansant.  Truus ingesteld op de camperplaats en zijn daar heen gegaan was z`n 6 km. We staan nu bij de jachthaven lekker rustig op een zwerver na die in een  container  zijn eten zocht of zo.

zondag 1 juli .

Mooi weer.

Ondanks dat we laat op bed gingen waren we om half negen wakker. Wil is vandaag jarig nu weer in Noorwegen dan weer op IJsland. We zijn de route gaan rijden die we thuis  gemaakt hadden maar Truus wil aldoor weer terug naar  het begin en dan weer verder er is iets niet goed. De zuid kant vind ik niet zo mooi  het schiereiland jaeren na. In Hellaland zijn we naar de kust gegaan konden geen camperplaats vinden.

We staan nu op een P 5 km van de veerpont bij Lauvik waar we morgen over moeten om bij de Preekstoel te komen.

maandag 2 juli.

Regen en mist.

We hebben vannacht lekker geslapen na het eten zijn we naar de veerpont gereden onder weg wel even getankt. We stonden in tien minuten tijd aan de overkant. De afslag naar de Preekstoel hadden we ook al vlug. We hebben de camper op een P bij het restaurant van de preekstoel gezet en zijn gaan lopen.

Het regent de hele tijd al we zijn toch maar gegaan regenjas en broek aan. Het is een lange zware wandeling en toen we boven waren hadden we ook nog geen zicht het was erg mistig, jammer maar de wandeling hebben we gedaan. Terug in de camper even gezeten, en toen naar de camping onderweg de wc en de vuilwatertank geleegd. En zijn door gereden naar Jorpeland daar staan we nu op de camperplaats aan de haven. Het is hier erg rustig.

dinsdag 3 juli.

Regen dag.

Vanmorgen boodschappen gedaan het is hier erg duur allemaal. Het eerste stuk ging goed. Tot we bij het pontje kwamen het laden ging niet goed dus moesten nog een keer wachten jammer. Daarna stonden we helemaal vooraan dus een van de eerste van de pont. Bij Roldal koffie gedronken en naar het kerkje geweest een mooi houten kerkje.

Toen door gereden, maar met etenstijd en konden geen plaatsje vinden maar net voorbij Sant kregen we een P erg mooi we keken op een rivier.  Een hele hoop fjorden gezien en ook een hele hoop bergen aan de binnenkant.  Onderweg ook een waterval gezien en daar was volgen mij geen plaats om te stoppen nu had ik maar wel gestopt morgen moeten we terug. We staan nu in Odda op een camper plaats met uitzicht op water het Sorfjord.

woensdag 4 juli.

Mooi weer.

We zijn op tijd weg gegaan eerst terug naar de waterval, het  was toch erg mooi en er was ruimte genoeg om de camper neer te zetten.

Toen weer terug en door gereden naar Ulvik om te wandelen we moesten de camper bij het voetbalveld neer zetten. Toen aan de wandel in een dorp moesten we bij de school afslaan. We hadden de verkeerde afslag genomen. Maar daar kwamen we pas later achter. We zijn maar weer terug gegaan. Het was even goed erg mooi. Terug bij de camper zijn we naar de camping in het dorp gegaan. Het was mooi weer en daar konden we gewoon buiten zitten. Dat kan je op een gevonden plaats niet altijd doen. We hadden een mooi uitzicht over het fjord. Het was mooi weer dus hebben we het er van genomen. Lekker bbq later wel onder de luifel het begon te sputteren.

donderdag 5 juli.

Mooi weer.

Boodschap gedaan wel weer erg duur 2 biertjes 1 brood en 1 pak sap 100 kronen dat is ongeveer 13 € .

We gaan vandaag naar de camping in Haukeland dat ligt vlak bij Bergen. De weg er heen was weer erg mooi veel bochten en smalle wegen.

Onder weg nog een waterval waar je achter lang kunt lopen. We hebben wel de nodige stops gehad als we iets mooi`s zagen stopten we.  Dat is ook wel eens leuk.

We staan nu op de camping, een soort terrassen camping. Voor ons is er een grasstrook  langs een meer. Wij staan iets hoger en kijken overal overheen. Mogen gaan we naar bergen .

vrijdag 6 juli.

Mooi weer.

We lopen al een dag achter met de planning maar dat is omdat het donderdag vrijdag en zaterdag mooi weer rond Bergen zou zijn. Nou dat klopt tot nu toe.

Vanmorgen weer een stralende dag. Om negen uur stonden we op de bus te wachten. Die bracht ons naar een voor stadje van Bergen waar we op de tram gingen die bracht ons in het hartje van Bergen.

Daar wat rond gelopen een klein beetje de boel verkennen. Toen zijn we met de floybaan, een treintje die stijl omhoog gaat naar boven gegaan. Wat een uitzicht had je daar geweldig. We hebben daar ons broodje gegeten.

En zijn toen rustig aan naar beneden gelopen. Daarna nog even in de oude wijk rond gelopen ook erg mooi. Bergen is een mooie stad maar we troffen het met het weer.  Want als het regent is alles anders.

We werden moe van het slenteren en zijn weer terug gegaan naar de camper waar we nog een tijd lekker buiten zitten. Het is gewoon warm en dat in Noorwegen.

zaterdag 7 juli .

Regen.

We werden wakker en hoorde getik op het dak het regent, na het eten de tanken geleegd. En zijn aan de rit gegaan met  de bedoeling via Voss was niet zo vonden wij naar Flam. Daar aan gekomen eerst even gekeken wat de trein koste, dat hebben we maar niet gedaan zo duur is het. Het kwam omgerekend op 100 € dat kunnen we beter ergens anders voor gebruiken. We zijn daar wel aan de wandel gegaan, was erg mooi.

Daarvandaan zijn we naar Aurland want daar kon je aan het water staan om te overnachten. In Aurland was het markt en er was een feest in het dorp dus erg druk. We zijn maar naar de camping gegaan. Daar kwamen we er achter dat er Wifi was dus daar gebruik van gemaakt.