Maandag 21 maart

We hebben een paar dagen heerlijk in het keteldal gestaan. Tafrout is heel leuk, de mensen zijn gewend aan de camperaars en er helemaal op ingesteld.

In het stadje zijn een paar werkplaatsen en die hebben altijd werk als er campers zijn. De plaatselijke bakker komt “s morgens om half negen aan op zijn bakfiets en die pikt een graantje mee. Zo ook de kapper die op de camperplaats komt knippen, veel mensen zijn immers een aantal maanden onderweg. De plaatselijke winkeltjes verkopen ook wat extra en de hammam ( massagesalon ) heeft zijn vaste klanten onder de camperaars. De drie campings varen er ook wel bij.

Wij hebben een paar dagen hier geluierd, een beetje rondgefietst en gewandeld. We hadden nog graag een paar dagen willen blijven maar er werd slecht weer voorspeld. Vanmorgen zag het er ook niet goed uit en de wind trok ook stevig aan. Toen hebben we besloten om richting de kust te gaan. Tafraout ligt midden in de bergen op duizend meter en het kan er erg spoken.

Onderweg hebben we al regen, mist en zelfs wat hagel gehad. We staan nu in Tiznit op de camping beschut achter een muur. Je loopt zo het stadje in. Hier wachten we waarschijnlijk een paar dagen tot de harde wind over is.

Donderdag 24 maart.

Vanwege het slechte weer aan de kust en in de bergen hebben we noodgedwongen een paar dagen rust gehad in Tiznit. Hier viel het allemaal wel mee. Alleen woensdag was een regendag maar vandaag scheen de zon en waaide het nog wat. In de woestijn hebben ze zandstormen gehad en in de bergen sneeuw.

Vandaag was de wekelijkse souk, markt. Wij er op de fiets naartoe, het was een paar km verderop in een nieuwe stadswijk.

Het terrein was niet verhard en een beetje blubberig na de regen van gisteren maar dat mocht de pret niet drukken.Het bleek een grote groentemarkt te zijn. We hadden 4 kilo aardappels en verschillende groenten door elkaar, dat weeg je af in een plastic bak en dat kostte nog geen  €2. Er zat ook een bloemkool bij die thuis alleen al € 2 kost. Het was er gezellig druk maar er liepen hoofdzakelijk mannen, ik durfde geen foto’s te maken. Alleen van de mannen die balen stro op stonden te laden, die vonden het wel leuk. De meeste mensen willen liever niet op de foto, heeft met het geloof te maken.

Vanmiddag heerlijk in de zon gezeten.

Morgen gaan we door naar Sidi Ifni, iets zuidelijker en aan de kust. Vanmiddag was het daar nog windkracht 10 maar morgen moet het over zijn volgens de berichten.

Zaterdag 26 maart

Gisteren zijn we naar Sisi Ifni gereden, door mooie groene heuvels met hier en daar een dorpje. Onderweg hebben we bij Leghzira  mooie rotsformaties op het strand bekeken. De golven hebben hele poorten uitgesleten, erg mooi om te zien. Het was ook erg mooi weer en na de wandeling hebben we op een terrasje maar weer lekker tajine gegeten,

Staan nu op een camping vlakbij het strand met het dorp boven ons.

Vanmorgen strandwandeling gemaakt en vanmiddag naar de souk geweest die is in opbouw voor morgen.

Dit stadje is lang een Spaanse enclave geweest en ziet er ook mediterraans uit.

Erg leuk om rond te wandelen. Ook hier overwinteren veel mensen vanwege het zachte klimaat en de gemoedelijke sfeer.