Vakantie 2010. Italië.

We gaan weer naar Italië deze keer willen we eerst de Cinqe Terre gaan bekijken een vijf tal dorpjes aan de middellandse zeekust. En daarna naar de Dolomieten.

Donderdag 10 juni ’10

We zijn om kwart over 11(s`avonds) naar Ilona gegaan om haar naar Schiphol te brengen  die gaat ook op vakantie alleen naar Turkije ze was op tijd, afscheid genomen en zijn toen door gereden naar Viersen om daar te overnachten, we kwamen daar om kwart over drie aan.

Vrijdag 11 juni ’10

We zijn op acht uur gaan reiden we zijn door gegaan naar Bad Heillingen onder in Duitsland. Het was een lange dag het schoot niet op het was de bedoeling om naar Sedrun in Zwitserland te gaan Sedrun licht boven op de Gorhardpas. Maar dat was te ver weg. Bad Hellingen is ook goed een mooie plaats er is  alles aanwezig  het is bij een thermaalbad.

Zaterdag 12 juni ’10

We waren weer op tijd op de autobaan het ging beter als gisteren minder vrachtwagens. Zwitserland ging vlot .Italië iets minder. De acsi camping  was vol dus op zoek naar een andere die was snel gevonden wel duurder maar je kunt niet alles hebben.

Het is een mooie camping een camping met erg leuke plekjes voor een tent De andere camping is ook in Deiva Marina. We hadden alleen problemen met Truus ze rekent wat af, wat er mee is weet ik niet

Morgen gaan we aan de wandel.

Zondag 13 juni ’10

We hadden lekker geslapen en waren op tijd wakker we hebben  buiten gegeten. Om half tien gingen we met het busje van de camping naar het station van Deiva Marina om daar vandaan met de trein naar de Cinqe Terre gaan.

Het eerste plaatsje waar we heen gaan is Riomaggiore een erg mooi dorpje de huizen zijn echt tegen de rotsen aan geplakt. De dorpjes waren vroeger niet met een auto te bereiken alleen met een bood. Er woonden alleen maar vissers. Tussen de dorpjes is nu een wandel pad.

Het tweede dorpje waar we geweest zijn is Manarola ook weer een leuk dorpje het pad er heen was makkelijk te lopen.

Daarna weer door naar het dorpje Coniglia daar gingen we heen met trappen 385 treden het was warm en we werden wel moe maar we waren er nog niet.

Daar vandaan naar het dorpje Vernazza dar was wat moeilijker het pad bestond uit losse stenen en trappen. Dat was op zich niet erg maar het had een beetje geregend en de stenen waren wat glad.

We zouden van uit het dorpje de trein pakken naar Deiva Marina we kwamen alleen iets te laat de trein was net weg en moesten een uur wachten. We zijn het dorpje maar in gegaan om een biertje te drinken van vier euro per stuk (schrikken) maar dat was snel over.

Op de camping nog even een biertje en lekker onder de douche. We zijn net terug uit het restaurant hebben lekker een pizza gegeten. Morgen weer aan de wandel.

Maandag 14 juni ’10

We zijn vandaag met de trein naar  Vernazza gegaan.

Daar eerst koffie gedronken het dorpje bekeken foto`s gemaakt. Daarna hebben we het wandelpad op gezocht. Eerst ging het wel maar hoe verder we kwamen werd het pad al moeilijker en smaller. We hebben er twee uur over gedaan maar uit eindelijk kwamen we in het dorpje Monterosso we zijn daar naar het strand gegaan en daar ongeveer drie kwartier gezeten.

We waren te moe om het dorp in te gaan. We zijn op de trein gegaan naar  Deiva Marina hebben daar nog wat gekeken en zijn met het busje naar de camping gegaan. We hebben even op internet gekeken voor het weer. Maar morgen gaan we verder. Wel lekker gegeten BBQ lekker hoor.

Dinsdag 15 juni ’10

De weer berichten zijn hier niet zo goed dus gaan we weer verder. We gaan richting Livorno naar camping Lago le Tamarici een leuke kleine camping aan een meertje en een zwembad waar je voor moet betalen.Onder weg naar de camping kwamen we voorbij een zigeunerkamp Wat kunnen die mensen een troep maken de slootjes en de omgeving was  een grote troep. Het was de bedoeling om op de fiets naar de kust te gaan maar dan moesten we weer langs de zigeuners en dat durfde Wil niet  dus maar weer terug. De camping is ideaal voor vliegtuig spotters we zitten vlak bij het vliegveld van Pisa

Woensdag 16 juni ’10

Wil heeft eerst de was gedaan en na de koffie zijn we op de fiets naar Pisa gegaan. Het was wel even zoeken maar het is toch gelukt. De toren van Pisa staat nog net zo scheef.

Het was al weer even geleden dat we hier zijn geweest dat wat toen we onderweg waren naar Sardinië Ilona was er toen ook bij. Op de terug weg even boodschappen gedaan. De fietsen staan weer op het rek morgen gaan we naar een camping aan de kust.

Donderdag 17 juni ’10

We werden wakker en het was al niet z`n mooi weer het hadden geen haast we zouden niet zo ver gaan. Het begon te regenen en te onweren dus maar niet naar de kust. Wel de kustweg genomen richting Bolsena want daar is het mooi weer. Onder weg een keer stil gestaan zo hard regende het, meteen maar een broodje gedaan we stonden toch stil. Truus stuurde ons een andere weg als we van plan waren. Maar deze weg was erg mooi, de bedoeling was om ook dan even naar bronnen te gaan maar konden we de camper niet kwijt of we moesten op een camperplaats gaan staan maar dar wilden we niet. Even verder naar een stadje Pitigliano we waren er al een keer geweest maar het was de moeite om er nog een keer heen te gaan was ook erg mooi.

Om zes uur waren we in Bolsena we hadden gelezen dat het oude mannetje er nog steeds was maar volgens ons was het een ander, maar kan net zo goed schrijven, De katten zijn er ook nog zelfs met jongen.

Vrijdag 18 juni ’10

Lekker geslapen broodjes gebakken en buiten op gegeten het was mooi weer. Na het eten om boodschap gegaan. Koffie gedronken en zijn op de fiets weer naar het dorpje gegaan lekker kijken. In het dorp was er bloemen en planten markt je sta er van te kijken wat voor planten er hier zijn. Ook in het dorp een internet winkel gevonden we gaan er vanmiddag heen we kunnen er met de laptop op internet  Nog even in het oude dorp gekeken een erg mooi dorp. Terug bij de camper eerst gegeten en toen een tijdje op het strand gezeten, om vier uur waren we het zat hebben wat gedronken en zijn weer naar het  dorp gegaan.

Het weer wordt hier zondag ook wat minder. We gaan zondag naar Siena en naar San Gimignano en gaan  waarschijnlijk over nachten in Pogibonsi. De dag er na naar Radda en proberen dinsdag in Garda te zijn maar zo ver is het nog niet morgen hier nog kijken of we hier ook kunnen fietsen.

Zaterdag 19 juni ’10

Vandaag een lekkere rustige dag gehad vanmiddag wel een stukje gefietst. We hadden gedacht dat het wel wat zwaar zou zijn maar dat viel erg mee. Na de middag  werd het wat minder weer zelfs met regen en onweer later klaarde het weer wat op maar het was wel afgekoeld. De rommel alvast op geruimd morgen gaan we weer verder. Nog even voetbal gekeken  Nederland heeft weer gewonnen 1-0.