Vakantie 2011, we gaan terug naar IJSLAND.

Het is zover we hebben vakantie, we gaan weer naar IJsland.

We hebben er weken ik kan beter zeggen maanden naar uit gekeken en voorbereidingen gemaakt. We hebben een heel programma wat aangepast kan worden we zien wel of het lukt.

zaterdag 11 juni 2011.

We zijn om negen uur vertrokken  met een brok in de keel de katten blijven wel thuis en we gaan vijf weken weg. Maar dat ging van zelf weer over. Nederland ging goed maar in Duitsland was het  druk op de weg van Bremen tot voorbij Hamburg.  We staan nu in Oeversee boven in Duitsland op een camperplaats bij een particulier we werden hartelijk ontvangen kregen een plaatsje. We moesten zelf het gastenboek invullen en kregen nog een mok cadeau. Morgen gaan we verder naar Aalbaek misschien op een camping als je daar fietsen kan huren anders zoeken we iets anders.

zondag 12 juni 2011.

Om negen uur waren we weer op pad eerst getankt en daarna een stukje terug naar de snelweg. Bij afslag 57 zijn we van de snelweg af gegaan en zijn over de 13 weder naar het noorden gereden onder weg het stadje Viborg bekeken maat daar was niet veel aan. Toen maar weer verder langs Aalburg en Frederikshaven.

Er was wel genoeg plaats op de camping en fietsen zijn er ook wel maar we hadden geen campingkaart en die moesten we toch hebben anders konden we niet op de camping. We hebben een mooi plaatsje de camping zou aan het strand zijn maar ligt een stuk duin tussen. We hebben een rondje gelopen via het strand naar de haven het plaatsje Aalbaek en weer terug naar de camping. Morgen om elf uur kunnen we fietsen huren in het dorp dan fietsen we naar Skagen het noordelijkste puntje van Denemarken.

maandag 13 juni 2011

We waren weer vroeg wakker met al dat gesnotter en gehoest we hebben het weer helemaal te pakken.  Na het eten eerst een berichtje naar Nederland Danithia is vandaag jarig ze is vijf geworden. Buiten een bakkie gedaan en toen naar het dorp want daar kan je een fiets huren. Dat hadden we al snel gevonden fietsen uit gezocht maar toen wilden we betalen ging er iets mis met de visacard dachten we de pinautomaat reageerde niet toen de gewone pin ook niet. We waren bang dat het hele zootje geblokkeerd was maar we zijn  even naar de bank geweest en hebben daar met de visa gepint  dat was gelukt. Kwamen we weer bij de fietsen boer deed zijn computer het niet dus zijn pin automaat ook niet.

We zijn op de fiets naar Skagen geweest het was zon 20 km. Wel op een fiets trapje dood. Maar het was de moeite waard het was een mooi dorpje met veel lage gele huisjes. We zijn wel even door gefietst naar de vuurtoren daar vlakbij zijn ook een paar camperplaatsen. We hebben de fietsen op het einde neer gezet en zijn verder gaan lopen naar het uiterste puntje van Denemarken. Terug was het wat zwaarder op de fiets het waaide nog al. Na het avond eten hebben we de tas gepakt voor morgen op de boot en zijn verhuist naar het beging van de camping en staan nu voor de slagboom. Morgen om zes uur gaan we weg naar Hirtshals .

Dinsdag 14 juni 2011

Om zes uur ging de wekker kleren aan en we zijn vertrokken naar Hirtshals.

Het was makkelijk te vinden  en volgende keer kunnen we er zo wel heen gaan er stonden her en der campers te overnachten. Bij de haven aan gekomen gingen we langs een kantoortje daar kregen we kaartjes om op de boot te komen. Wil is lekker in de camper gebleven achterin op het bed. We hadden een hut voor in het schip gekregen 5013 was het. Om kwart voor negen vertrokken we het weer was redelijk later op de dag kwam er meer golfslag.

We zouden uit eten maar we waren niet lekker we hebben in de hut geslapen en gegeten. De andere dag  ( 15 juni)ging het beter de zee was vlakker. Om drie uur kwamen we bij de Faeröer eilanden aan eigenlijk winden we hier even van boort om een vingerhoed en een petje maar dat werd ons afgeraden. Daar was geen tijd voor, de dag was anders snel om.

donderdag 16 juni 2011

Om half zeven moesten we uit onze hut wezen. We zijn naar het dek gegaan daar was het koud hebben daar gegeten, lezen filmen foto`s maken gewacht tot we er waren. Om kwart voor negen lag de boot vast en konden we van boort. We hadden geen controle we hadden heel wat mee gesmokkeld. In Seydisfjordur hebben we eerst de tassen uit gepakt en   de horloges een uur terug gezet het is hier een uur vroeger dus acht uur.

We zijn de pas overgereden en zijn bij Egilsstadir rechts af geslagen naar de vogelrots bij Borgafjodur en daar overnachten we ook. Van middag eerst bij de papegaaiduikers wezen kijken en na het eten een stuk gewandeld een berg op.

Dat zouden we vanmorgen ook doen maar de wandeling kwam niet ver we moesten een riviertje over maar dat lukte niet zonder natte voeten te krijgen. Morgen gaan we weer terug richting Egilsstadir. De dag begon goed en later werd het een beetje miezerig en s`nachts koud .

vrijdag 17 juni 2011.

Al weer vroeg wakker om half acht zaten we al aan een broodje, carpe diem. Voor dat we weg gingen nog even bij de papegaaiduikers wezen kijken.

Daarna terug naar de camper we stonden naast een huisje met nood telefoon en folders en je kon zelfs stoom pakken.

We zijn rustig aan naar Egilsstadir gereden de weg was erg smerig dus de camper ook. Die hebben we bij het tankstation af gespoelt en daarna getankt. De koffie shop was er nog en was open internet was er ook nog alleen nu met code :a1234b5678. We hebben een mail gestuurd en zijn daarna naar de bonus om boodschappen gegaan.

We zijn aan de reis begonnen richting het Modrudalur daar wilden we doorheen. Het was erg mistig we reden de afslag bijna voorbij. Eerst twijfelden we maar we zijn er toch voor gegaan en hadden er geen spijt van er zaten wel een paar pasjes in en dat wel te doen ondanks de gravel weg.

Daar vandaan zijn we naar het Hverir een solfatarenveld. We waren hier al een keer geweest maar het blijft mooi.

Nu staan we bij Grjotagja een mooi plekje bij een grot met lekker warmwater ongeveer 41 graden het ruikt alleen naar de zwavel maar erg lekker daarna onder de douche en je bent weer schoon.

zaterdag 18 juni 2011.

We wilden vanmorgen de bus van acht uur hebben naar de Krafla om daar te kijken en daarna terug naar het dorp Reykjahild lopen want dar hadden we de camper staan. Maar het lopen naar de krafla ging niet het was te mistig en het regende dat hebben we overgeslagen we hadden het ook al twee keer gezien.

De wandeling naar het dorp was dertien km maar we hebben wel vijftien  gelopen.

Er lag nog sneeuw en dat was best eng je wis niet waar je liep de paaltjes stonden onder de sneeuw we volgden de voetafdrukken en dat werkte. Het was fantastisch wat een landschap met al dat lava. We kwamen bij het vliegveld uit en even verder was de camping. We zijn na het lopen naar het zwembad Jarbadsholar gegaan dat was zo lekker we zijn een uur in bad geweest nu . We staan nu bij Dimmuborgir ook een lava veld war wel erg mooi is we blijven hier staan en hopen dat ze ons met rust laten bij het grotje was dat niet zo.