zondag 23 juni 2013.

Vandaag op tijd weggegaan wc geleegd en naar de Godafoss. Het is aldoor weer mooi om dat te zien. Gegeten in een klein dorpje net voor Akureyri.  Daarna door naar Akureyri daar boodschappen gedaan bij de Bonus. In de stad is een koffieshop waar je op internet kan dus de weblog even aangepast en een paar mailtjes gestuurd naar de meiden.

We staan op de zelfde camping als de vorige keer  tien km ten zuiden van de stad. Het weer is fantastisch vanavond BBq het kan nu dus die kans moet je pakken. Morgen gaan we als het weer het toelaat het dal in fietsen.

maandag 24 juni 2013.

We zijn toch maar met de camper een stuk het dal ingereden. Heen en weer wast wel 64 km dat leek ons wat ver. Onderweg een boerderij gezien die verlaten was en hebben daar de camper neer gezet. Koffie gedronken broodjes gesmeerd en zijn gaan fietsen. Het was ongeveer 12 km we hadden Truus mee en dat was wel makkelijk.  We vonden het badje al snel een stukje van de weg af naar beneden.

Het was heerlijk tijdens het baden een broodje gedaan. Het badje was lekker warm je zag het water af en toe borrelen. De terug weg ging makkelijker dan de heen weg nu was bijna alles naar beneden. Bij de camper gekomen de was weer gedaan. Daarna lekker buiten gezeten.

Na het eten zijn we even naar de kerst winkel geweest.

dinsdag 25 juni 2013.

Vandaag om kwart over 9 vertokken  we moesten boodschappen doen bij de Bonus. Het was nog geen tien uur dus eerst maar een bakkie. Toen we om tien uur bij de deur kwamen bleek dat de winkel pas oom 11 uur open ging.  We zijn maar een stukje terug gegaan en naar de Netto gegaan. We kwamen even voor 12 in Dalvik aan.

We wilden op walvissafari dat kom nog om half 2. We hebben verschrikkelijk genoten. Het was een klein oud vissersbootje en waren met 12 mensen. Vergeleken met de vorige keer hebben we nu wel walvissen gezien. Het was mooi weer maar op zee was het koud. We warme kregen kleding van de kapitein.

Na de safari zijn we naar Siglufjordur gegaan nu door een nieuwe tunnel. We staan hier op de camping maar dat is niet zoveel meer jammer.

woensdag 26 juni 2013.

Vanmorgen Siglufjordur aan de ander kant weer verlaten door de eenbaanstunnel. Over de weg die we anders ook reden wel erg mooi. Op een mooi uitkijk plekje koffie gedronken. Via een smal hobbelweggetje [onverhard] van 16 km. naar een warm badje gereden, genaamd Grettislaug. Lekker warm baden als het een beetje regent, leuk hoor!

Daarna even in Saudarkrokar de camper gewassen want het leek wel een terreinwagen. We staan nu in Skagastrond we stonden op de camping maar dat was niet zoveel. Heel hoog gras als het morgen nat is blijven we staan en dat is niet de bedoeling. We wilden vandaag op internet maar dat lukt hier niet morgen maar proberen. Tijdens dat is dit zit te schrijven scheuren er een paar auto`s de P op. Staan we misschien op een hang plek? Wil zij we gaan weer naar de camping we staan weer op de camping net achter het huisje lekker uit de wint. Er werd vanmiddag naar ons geknipperd en ja hoor lamp stuk die moest nog even gewisseld worden.

donderdag 27 juni 2013.

Vandaag een lange rit 170 km. In Blonduos zijn we  en de weblog aangepast. Daarna via een nieuwe rit eerst een klein stukje de Westfjorden op. Toen afgeslagen naar Laugar. Over een 35 km onverharde weg alles prut natuurlijk.  In het plaatsje eerst de camper maar weer schoon gespoten. Nu staan we op de camping een stuk buiten het dorpje het hoort bij een hotel. Hier is ook een warm badje Gudrunarlaug,  daar hebben we 2uur in gedobberd.

Vanavond hebben we een stukje lopen om de zuurkool te laten zakken. En daar hebben we zelf een hete bron gevonden we zagen een klein stroompje waarvan de stenen wit waren. Dat wil zeggen dat ze warm zijn toen vonden we het waar het uit de grond kwam.

vrijdag 28 juni 2013.

Vannacht verschrikkelijk vast geslapen we werden tegen 8 uur wakker. In het plaatse Laugar brood en ab mjok gehaald. Toen door naar Stykkishόlmur op Snæfellsnes, weer over een onverharde weg 65 km en weer de camper onder de prut. Maar het was een verschrikkelijke mooie weg. In  Stykkishόlmur weer de camper gewassen, en toen naar de camping om de wc te legen en water getankt.

Boodschappen gedaan bij de Bonus. Na het eten weer verder we staan nu op de camping bij Hellissandur op het puntje van  Snæfellsnes.

zaterdag 29 juni 2013.

Vandaag op tijd uit bed. We zijn verder gegaan lang de kust Onderweg naar een paar eenzame strandjes gewandeld. We zijn zelfs met de camper in een krater geweest.

Bij Arnarstapi zijn we even bij de vogelrotsen wezen kijken.

In de buurt van Budir hebben we nog een wandeling van ruim 2 uur naar een lavatunnel gemaakt. Tot slot nog even een bad genomen in een zwembadje met water uit een natuurlijke bron, bij boerderij Lysuholl.

Nu staan we op de camping Elborg en aangezien het weekend is staan we tussen veel IJslanders.